Na de veelbelovende Karma is het tijd voor Fisker om hun modellengamma naar onderen uit te breiden. De middelgrote plug-in hybride stond ooit bekend als Project Nina, maar op de New York Auto Show van komende week staat ie onder zijn echte naam: de Atlantic.

De eerste indruk: hij ziet er nagenoeg hetzelfde uit als de Karma, maar dan wat kleiner en voorzien van een fastback-achtige kont. Hoewel we normaal niet zo gecharmeerd zijn van dit soort copy/paste Audi-acties, maken we voor deze Fisker toch een uitzondering. Hij maakt immers de unieke styling van de nogal prijzige Karma bereikbaar voor een groter publiek, en dat kunnen we alleen maar toejuichen. Net als dat glazen dak, dat natuurlijk bizar cool is.

De Atlantic volgt hetzelfde aandrijfprincipe als de Karma: hij beweegt zich elektrisch voort, waarbij een benzinemotor eventueel bijspringt als generator om de accu’s bij te laden. In de Atlantic is dit een 2,0-liter turbo-benzinemotor van BMW.

Update: Inmiddels weten we ook dat de Atlantic optioneel kan worden voorzien van vierwielaandrijving (in de basis is hij achterwielaangedreven), dat hij gebruik maakt van lithium-ionaccu’s en dat dat prachtige glazen dak voorzien is van iets wat Fisker een spider structure noemt: ijzersterk en in overeenstemming met alle veiligheidseisen, terwijl er toch genoeg hoofdruimte overblijft. Qua grootte is de Atlantic volgens Fisker vergelijkbaar met een Audi A5. Meer gedetailleerde informatie geven ze niet vrij tot ze de introductie van de productieversie wat dichter genaderd zijn.

 

Reacties