Het raceweekend schiet nog niet uit de startblokken vandaag tijdens de 1e vrije training van de GP van Italië 2018. De regen komt met bakken uit de hemel vallen voordat deze sessie begint. Op zaterdag is er een kleinere kans op regen en op zondag zal vooral het droog zijn. Daarom kiezen veel coureurs en teams ervoor om zich niet veel op het natte circuit te laten zien. Er kan namelijk weinig geleerd worden van deze rondes.

Daniel Ricciardo zal dit weekend een gridstraf moeten incasseren, omdat hij een nieuwe ‘C-spec’-versie van de Renault-motor test. Volgens Renault zou dit hem op Monza 0,3 seconde per rondje op moeten leveren. Vandaag kan er dus nog helaas weinig getest worden met de nieuwe motor. Hij komt – net als andere coureurs – af en toe de baan op, maar het de regen maakt het lastig om de volledige potentie te testen.

Later in de vrije training droogt de baan iets op en zien we meer auto’s het circuit op komen. Naarmate de vrije training vordert, worden de tijden ook steeds sneller. Uiteindelijk lijkt het Räikkönen te zijn die de Ferrari-fans blij gaat maken met de snelste rondetijd. Toch is het op de valreep nog Sergio Perez die het Italiaanse feestje verpest en het snelste is.

1e vrije training van de GP van Italië 2018

1.  S. Pérez 01:34.000
2.  K. Räikkönen 01:34.550
3.  E. Ocon 01:34.593
4.  B. Hartley 01:35.024
5.  D. Ricciardo 01:35.207
6.  P. Gasly 01:35.438
7.  M. Verstappen 01:35.665
8.  C. Sainz Jr. 01:35.995
9.  N. Hulkenberg 01:36.107
10.  V. Bottas 01:36.238
11.  L. Hamilton 01:36.546
12.  C. Leclerc 01:36.648
13.  K. Magnussen 01:37.066
14.  F. Alonso 01:37.426
15.  R. Grosjean 01:37.683
16.  M. Ericsson 01:37.790
17.  S. Vettel 01:37.867
18.  S. Sirotkin 01:37.929
19.  L. Stroll 01:38.253
20.  L. Norris 01:38.282

Data en tijden van de GP van Italië

Vrijdag 31 augustus 2018
2e vrije training: 15:00 – 16:30 uur

Zaterdag 1 september 2018
3e vrije training: 12:00 – 13:00 uur
Kwalificatie: 15:00 – 16:00 uur

Zondag 2 september 2018
Race: 15:10 – 17:10 uur

Foto: Red Bull Content Pool, Ferrari, Daimler AG

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)