
Onze kritiek op de Alpine A110 was tot nu toe erg pietluttig. Het is een geweldige sportauto die door de mangel gehaald dient te worden om echte zwakke plekken te vinden. De twee grote minpunten? Een vrij jammerlijk infotainmentsysteem en een verwarrend aanbod. Deze twee dingen zijn met de facelift van de Alpine A110 netjes opgelost. Voortaan zijn er drie uitvoeringen om uit te kiezen.
De facelift geeft de Alpine A110 S een spoiler en meer vermogen
Het is je vast opgevallen dat het uiterlijk nauwelijks gewijzigd is. Wat ook opvalt, is de spoiler achter op de oranje A110. Hieraan herken je de A110 S, de krachtigste van het aanbod. De aerodynamische toevoegingen bieden maximaal 141 kilo downforce. Hij staat 4 millimeter lager, heeft happige Brembo-remmen en de 1,8-liter viercilinder produceert nu 300 pk, 8 pk meer dan voorheen. De 0-naar-100-tijd is 5,5 seconden dankzij launchcontrol.
De A110 GT en de instapper
Daarnaast is er een Alpine A110 voor langere afstanden. Deze GT (zilver op de foto’s) krijgt ook 300 pk en de grotere Brembo’s, maar heeft een zachter afgesteld onderstel en geen Sabelt-kuipstoelen. Dan is er nog de instapper die gewoon A110 heet. Deze heeft ook de zachte afstelling, maar net als voorheen een bescheiden 252 pk, en kleinere wielen en remmen. Naast een duidelijker aanbod is er een infotainmentsysteem dat zich moet laten bedienen als een smartphone. Nog makkelijker is dat de facelift van de Alpine A110 nu Apple CarPlay en Android Auto biedt.
Eén reactie op “Alpine A110 facelift brengt spoiler, meer pk’s”
Laat een antwoord achter aan Nick Reactie annuleren
Meer van TopGear


De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Alpine A110 R Ultime kost in Nederland meer dan een McLaren Artura

Bij deze Zagato AGTZ Twin Tail krijg je twee achterkanten (die je kunt wisselen)

Wat is de beste circuitauto van TopGears Speed Week 2023?

F1-coureur Ocon test hardere versie van de Alpine A110 op de Nürburgring

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Is de Alpine A290 GTS de hot hatch ‘nieuwe stijl’ waar je op hebt gewacht? (review)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Bij deze auto’s was de conceptcar veel cooler dan de (teleurstellende) productieversie

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

‘Hoe kort na een snelheidsbord mag de politie eigenlijk flitsen?’

Is het nog goedkoper om via Luxemburg om te rijden voor benzine als je op vakantie gaat?

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Hier viel ook niet veel aan te verbeteren. Het blijft een schitterend model! De spoiler is wel misplaatst en maakt m net wat minder clean.