Dat is niet veel voor een zandheuvelklauterende terreinbeul. Maar dat is de iX35 dan ook niet.

Het is ook geen SUV, want dat roept anno 2010 teveel onderbuikgevoelens op. Dit is dus gewoon een ‘stoere familieauto’ die toevallig een iets hoger zwaartepunt heeft. Mocht je zoiets wel zien zitten, dan koop je voor deze mooie instapprijs een ‘ActiveVersion’ 2.0 CVVT benzine (163 pk) met voorwielaandrijving.

De écht avontuurlijke huisvaders zullen al snel kiezen voor de optionele vierwielaandrijving (2.495 euro) en natuurlijk een dieselmotor. Vanaf 30.995 euro rij je in een 2.0CRDi met 136 pk, maar ook een sterkere versie behoort tot de mogelijkheden. Ben je bereid om flink uit te pakken, ga dan voor de 2.0 CRDi 184 pk i-Catcher met automaat en vierwielaandrijving. Dan ben je helemaal het mannetje, maar wel 42.035 euro lichter.

Verder volgt er binnen afzienbare tijd een 115 pk sterke 1.7 oliestoker en een instap-1.6 benzine met directe injectie en 140 pk. Op deze beide nieuwkomers kun je ook een start-stopfunctie bestellen om die vervelende CO2-uitstoot een beetje te drukken naar respectievelijk 139 en 149 gram per kilometer. En dat is dan wel weer netjes voor zo’n groot ding.

Reacties