En weer hebben we een conceptcar te pakken. Dit keer is het Peugeot die met iets bijzonders komt. Het betreft de SR1, een hybride GT Roadster, die voor de Fransen een nieuw tijdperk inluidt. Diverse designelementen zouden we de komende jaren terug kunnen zien in productiemodellen. Dat valt nog te bezien. Oké, het vernieuwde merklogo misschien…
 
De SR1 maakt gebruik van Hybrid4-technolgie. Dat betekent dat de bolide zowel een benzine- als elektromotor aan boord heeft. Het 1,6-liter THP-aggregaat is goed voor 218 pk en drijft de voorwielen aan, terwijl de elektromotor een vermogen van 95 pk naar de achterwielen brengt. Volgens de Fransen bedraagt het gemiddeld verbruik 4,9 liter per kilometer wat gelijk staat aan een CO2-uitstoot van 119 gr/km. In de stad of met een fluwele rechtervoet kan de auto ook louter op de elektromotor rijden en dan schaart ie zich in de categorie der ZEV’s (nul-uitstoot-auto’s). Behalve over vierwielaandrijving beschikt de SR1 om de feestvreugde nog verder te verhogen tevens over vierwielbesturing.
 
In het interieur is plaats voor drie personen, twee voorin en de achterpassagier vindt een plaats in het midden achter beide voorstoelen. Verder is het interieur bekleed met natuurlijke materialen zoals gepatineerd leer en diverse houtsoorten. Tot slot heeft Peugeot de hulp van Bell&Ross ingeroepen om een passend klokje te vervaardigen voor in het dashboard. Sla je meteen twee vliegen in één klap, want je kunt het tevens als horloge dragen.
 
Peugeot onthult deze SR1 niet volgende week in Detroit, maar pas in maart op de autosalon van Genève.

Reacties

Meer van TopGear