Oké, we wilden het niet zeggen, maar Porsche, nu laten jullie ons geen keus. Een 911 is een heerlijke auto, echt waar. In standaarduitvoering, als de briljante Carrera S en ook als lichtgewicht GT3. Vooruit, voor als het echt hard moet gaan is er nog de Turbo, inmiddels ook een legendarische naam. Maar dan hebben we de essentiële versies toch wel gehad.

We willen niet nog meer 911’s. We worden er een beetje moe van dat jullie telkens met een hoop bombarie een nieuwe modellijn introduceren voor elk gewijzigd schroefje. We zien door de bomen het bos niet meer, of beter gezegd: door alle S’en, RS’en en GT’s de auto’s niet meer. Nu dit weer: een Carrera GTS. Voor die ene persoon ergens op de wereld die de GT3 te heftig vindt, en de 385 pk van de Carrera S een beetje magertjes. Hou toch op.

Moeten we nog verder over deze auto vertellen? Je weet toch alles al. Vooruit dan: 3,8-liter boxermotor, 408 pk en 420 Nm, handbak of PDK, van 0 naar 100 in 4,2 seconden, topsnelheid 306 km/u. Het verbruik is gelijk aan de Carrera S, maar het koppel komt er maar liefst 200 toeren eerder in. De spoorbreedte komt van de Carrera 4, maar de GTS heeft achterwielaandrijving. Plus wat zwartgelakte spoilers en accenten. Schiet ons maar lek…

Mocht jij die ene snuiter zijn die per se dit model wil hebben: over een paar maanden kun je je lol op. Wij wachten liever nog even op de Carrera GTS RS Sport Classic Targa 4 die ongetwijfeld overmorgen onthuld wordt.

Reacties