Audi-baas vergelijkt brandstof met drugs

Peut zou verslavend zijn en de schade is pas later te merken

Foto('s): AudiAudi R8 Performance RWD - Spyder en Coupe
Foto('s): AudiAudi RS 3 (2021) Sportback
Foto('s): AudiAudi RS 3 (2021) Sedan en Hatchback
Foto('s): AudiAudi SQ5 TDI facelift 2020 (wit)
Foto('s): Audi
Foto('s): AudiAudi RS 6 (C8) in Nogaro Blue
Audi R8 Performance RWD - Spyder en Coupe
Audi RS 3 (2021) Sportback
Audi RS 3 (2021) Sedan en Hatchback
Audi SQ5 TDI facelift 2020 (wit)
Audi RS 6 (C8) in Nogaro Blue

Brandstof is net als drugs, vindt Audi. Benzinesnuivers zijn het waarschijnlijk wel eens met deze uitspraak, maar maken liever de vergelijking met de onschuldigere Hollandse Groente dan het spul dat Walter White achter in de camper kookt. Het Duitse merk – dat volop inzet op de elektrische auto – meent dat het recreatieve er wel af is en dat we moeten stoppen met deze slechte verslaving.

‘Brandstof is net als drugs en we zouden moeten stoppen’

Audi-eindbaas Markus Duesmann: ‘Kolen, ruwe olie en aardgas hebben een effect op onze samenleving als drugs. Ze zijn makkelijk te krijgen, extreem verslavend en we merken de schade die ze ons aanrichten pas als de roes voorbij is.’ De grote baas roept op om ‘samen moedig zijn’ en over te stappen op elektriciteit. Dat meldt Süddeutsche Zeitung. De uitspraak sluit aan op de eerdere aankondiging van Audi waarin ze zeggen gestopt te zijn met de ontwikkeling (dus niet de verkoop) van verbrandingsmotoren.

Maar koop gerust nog een grammetje bij Audi

Audi vindt het echter een slecht idee om cold turkey te stoppen met het spul. Hoewel ze gestopt zijn met de ontwikkeling van nieuwe motoren, bieden ze momenteel nog een heel scala aan benzinestokers aan. Gisteren nog onthulden ze de nieuwe Audi R8 Performance RWD, met een atmosferische V10-motor. Eén van de onzuinigste motoren die je nu nieuw kunt kopen. Wel moet gezegd worden: Audi wil ergens vanaf 2030 alleen nog maar elektrische auto’s verkopen en ze hebben momenteel al een groot aanbod. Het volledige verbod op de nieuwverkoop van brandstofauto’s in Europa staat gepland voor 2035.

Reacties
  1. Jan Kaptein zegt op 9 oktober 2021 om 17:45:

    Dat zo iemand president directeur is van zo’n concern, 8 jaar is zo voorbij en het is al lang bekend dat in 2030 het hele wagenpark niet van voldoende stroom kan worden voorzien. Er zullen eerst kerncentrales moeten worden gebouwd. Laat de man dan zijn goedkope commerciële gebazel voor zich houden.

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken