Audi e-tron: tweede voorronde

Was de eerste Audi e-tron conceptstudie nog een elektrovariant van de R8, de tweede variant die vandaag in Detroit werd onthuld, gaat veel meer z’n eigen weg. De lengte van 3,93 meter is uiterst bescheiden en dat bepaalt mede het gunstige gewicht van 1.350 kg.
 
De nieuwe e-tron is gebouwd volgens het bekende Space-frame principe van Audi en maakt gebruik van lithium-ion accu’s. De aandrijving bestaat uit twee elektromotoren die samen 204 pk leveren. De actieradius van 250 km is behoorlijk ‘bruikbaar’.
 
Ook bij elektrische sportwagens zijn de prestaties van belang. In 5,9 seconden naar de 100 beantwoordt aan de verwachtingen net zoals de topsnelheid van 200 km/u. De twee elektromotoren zitten op de achteras, terwijl het accupakket voor een goede gewichtsverdeling ervoor geplaatst is.
 
In het interieur is naar eenvoud gestreefd. Daarom zijn zoveel mogelijk functies ondergebracht in de Multi Media Interface dat gebruik maakt van een grote display. De bediening gaat net als bij de nieuwe A8 met een touchpad. Nieuw is dat door middel van WLAN het navigatiesysteem en de audio vanaf thuis kan worden ingesteld.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken