Bij sommige opgeflufte modellen is het zoeken naar verandering, bij de Audi R8 facelift kun je er niet omheen. Kijk ‘m in de ogen en huiver: de vernieuwde Audi R8 is boos. Zowel de Coupé als de Spyder keken het kunstje af bij de vernieuwde Audi R8 GT3 Evo en staan klaar om je lunchgeld af te pakken.

De veranderde elementen die je in één oogopslag kunt zien: een bredere frontsplitter, grotere luchtinlaten, grotere diffuser en een plattere grille. Twee enorme uitlaten en standaard 19 inch lichtmetalen velgen maken ‘m af. Al zouden wij gaan voor de optionele – en ultralichte – 20 inch velgen.

Je kunt je nieuwe R8 aankleden met drie exterieurpakketten, de grootste verschillen zitten ‘m dan in afwerking van splitterspul en kleine stijlelementjes. Oh, en je kunt de Audi-ringen hoogglans zwart laten spuiten. Audi serveert al deze V10-lekkerheid in twee nieuwe kleuren: Kemora Gray en Ascari Blue.

Audi R8 V10 Plus wordt Audi R8 V10 performance

Opvallend: bij de introductie van de vernieuwde Audi R8 komt de R8 V10 Plus te vervallen. De krachtigste R8 die je kunt bestellen wordt omgedoopt tot V10 performance. Het vermogen van de performance ligt op 620 pk en 580 Nm.

Koop je een V10 performance met een vast dak, dan doe je het 0-100 km/u-sprintje in 3,1 seconden en ligt je topsnelheid op 331 km/u. Heb je liever een Spyder, dan heb je 3,2 seconden nodig om van 0 naar 100 km/u te schieten en moet je het doen met een topsnelheid van 329 km/u.

Ook de prestaties van de V10 zonder ‘performance’ groeien en wel van 540 pk en 540 Nm naar 570 pk en 550 Nm. De R8 Coupé klaart de 0-100 km/u in 3,4 seconden en heeft een topsnelheid van 324 km/u, de Spyder doet de klus in 3,5 seconden en zijn top ligt op 322 km/u.

De nieuwe Audi R8 rijdt stabieler en preciezer, zo schijnt

Als we Audi mogen geloven, dan is de Audi R8 facelift bovendien stabieler, preciezer en levert ie betere feedback. Onder andere vanwege een verbeterde elektromechanische stuurbekrachtiging en het aangescherpte (en optionele) Dynamic Steering. Vanaf het eerste kwartaal staat de Audi R8 facelift bij de Nederlandse dealers, vanaf begin 2019 is hij te bestellen. Wat ie moet kosten is nog niet duidelijk.

Zo klinkt de Audi R8 facelift

Advertentie

Reacties

  • Tomer vd heuvel says at 24 oktober 2018:

    hij lijkt best wel op de audi tt vind je niet

    Reply

Geef een antwoord

(verplicht)

Meer
Advertentie