
Het verdwijnen van de V8-motor in de Audi RS 4 heeft één heel groot voordeel. En nee, we doelen niet op brandstofverbruik of blije ijsbeertjes die nu nog langer op de zomer moeten wachten. Om met een V6 meer vermogen dan een V8 te genereren, moet je turbo’s gebruiken. Op zichzelf staand is dat ook geen voordeel, ware het niet dat een turbomotor bijzonder makkelijk te tunen is.
Als we de experts mogen geloven is het een kwestie van de turbodruk verhogen en zorgen dat alle sensoren gezonde waardes aangeven. Zo pompt Abt de RS 4 op van van 450 pk naar 510 pk en van 600 Nm naar 600 Nm. Geen dure nieuwe turbo’s, andere nokkenassen of dat soort onzin.
En dan hou je geld over voor de 20-inch velgen van Abt of een verlagingssetje. Of je houdt het lekker in je zak en doet er verstandige mee. Of je gaat ervan uit eten, moet je zelf weten. We zijn je moeder niet. De standaard Audi RS 4 zit in 4,1 seconden op de 100 km/u met een topsnelheid van 280 km/u (zonder optie 250 km/u). Wat er verandert aan de specificaties zegt Abt lekker niet.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren


Autodief vergeet achterbank te checken en neemt slapende passagier mee

Kooptip: Nieuwe Audi RS 4 (B7)

Boete voor kinderen in kofferbak in Spanje

De 10 snelste stationwagens ter wereld

Audi RS 4 vliegt bandenstapel in op kartbaan

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

Waarom het zonde is dat Audi SQ5 Sportback TDI (net als alle Audi-diesels) geschrapt is

De Audi RS Q e-tron heeft een DTM-benzinemotor en Formule E-elektromotoren

Audi R8 verliest een wiel op de Nürburgring, maar rijdt gewoon door

Man vergeet koppelingspedaal bij starten en crasht zijn Audi R8 tegen zijn huis

Kooptip: Nieuwe Audi RS 4 (B7)

Kooptip: VW Transporter RST5 met V8 uit RS 4

Boete voor kinderen in kofferbak in Spanje

Audi RS 4 vliegt bandenstapel in op kartbaan

Audi door het stof om deze vreselijke afbeelding

HGP Audi RS 4 is een gekrompen RS 6

Giel de Winter koopt Audi RS 6-R met 740 pk

Nederlandse prijs Audi RS 6 Johann Abt Signature Edition

Audi RS 6 Johann Abt eert de oprichter

Dit is de duurste stationwagen van Europa

De duurste Audi van 2020

De Abt Audi RS Q8-R is hier

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

De grille bij de BMW 3-serie facelift blijft binnen proporties

BMW M3-rijder vermaakt publiek bij bekendste bocht van de Nürburgring

Gasten bouwen rupsbanden op een Tesla Model 3

Audi A4 stuitert over de snelweg achter sleepauto aan

Driftauto vliegt spontaan in de fik tijdens evenement

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

De Manhart Cayenne CRT 800 heeft 1.090 Nm en een net niet voorspelbaar aantal pk’s

De nieuwe Rolls-Royce Phantom van Jon Olsson is verbouwd in Nederland

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

De S-klasse Haute Voiture is de ultieme Maybach

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Prodrive werkt aan een (tweedeurs!) Subaru Impreza restomod

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Opel Rocks-e: 1e rij-indruk

Florian says at 15 februari 2018:
Deze Audi RS 4 is heel erg mooi