Nederlanders bouwen Audi RS 6 met 1.000 pk

Een van de bekendste Audi RS 6'jes van Nederland tikt nu de magische 1.000 pk aan

Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk
Audi RS 6 met 1.000 pk

Is de banketbakker jaloers op je muffin top wanneer je je gloednieuwe broek aantrekt? Dan mag je het ding veelal kosteloos retourneren voor een maatje groter.

Bij auto’s gaat het net zo. Tenminste, als je uitzicht vanuit je penthouse een grote zandbak is. De bekende Audi RS 6-R van DTMobility met 700 pk vond zijn nieuwe baasje in Dubai. Het Nederlandse bedrijf gaf de auto nog even een vermogensinjectie en met 900 pk ging de Audi per vliegtuig naar zijn nieuwe huis.

Eind goed, al goed?

Maar 900 pk, daar maak je geen indruk mee in Dubai. Daar kwam de nieuwe eigenaar al snel achter. Dus mocht de Audi RS 6 terug het vliegtuig in voor een shotje methanol. Het resultaat is 1.000 pk. Kijk: daar kun je mee aankomen in de Shisha Lounge.

In totaal stak DTMobility vier weken afstelwerk in de auto, zodat de Audi RS 6 met 1.000 pk ook prima als daily ingezet kan worden. De auto is getest tot en met 350 km/u en had toen nog genoeg in zijn mars om harder te gaan. Maar het is ook niet de bedoeling om een hoopje schroot terug te sturen naar Dubai.

De RS 6-R mag dus voortaan met 1.000 pk in de zandbak spelen. De nieuwe eigenaar hoeft daarnaast nooit meer naar huis te bellen dat hij er bijna is. Met het geluid dat de motor nu maakt, horen ze hem al van verre aankomen.

De aanpassingen die voor 1.000 pk zorgen

– Hybrid Big Turbo upgrade
– Loba Motorsport hogedruk-brandstofpomp upgrade
– Forge Motorsport watergekoelde intercooler
– DTM Celeritech-downpipes (zonder katalysator)
– Milltek Sport-middendemper
– Akrapovic Titanium einddempers inclusief koolstofvezel anti-drone uiteinden
– Forge Motorsport koolstofvezel inlaat
– Gold Racing geïsoleerde inlaatpijpen
– Downpipe-isolatie (titanium wrap)
– Methanolinjectie met hogedruk-injectoren
– Euro 102-brandstof
– Custom DTM remap voor motor en transmissie

Dit is de Audi RS 6 met 1.000 pk

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken