
Jon Olson is een Red Bull-drinkende pro-skiër met een voorliefde voor dakkoffers en gekke wraps. Je hebt ongetwijfeld weleens een foto voorbij zien komen van zijn Audi R8 of Lamborghini Gallardo met dakkoffer. Zo niet, check even hierboven. Ook de befaamde Audi RS6 DTM (RIP) kreeg een koolstofvezel dakunit. Deze Audi TT Cup, die afgelopen weekend op Zandvoort te spotten was, misstaat niet in zijn collectie. Voor redenen onbekend plant Audi een dakkoffer en ski’s op de race-TT. Maakt ons ook niet zoveel uit, want het oogt gewoon tof.
Deze Audi TT Cup haalt 310 pk uit een 2,0-litermotor en heeft voorwielaandrijving. Als Audi er even een Quattro-systeem onderknoopt, heb je een prima skivakantie-auto. Of achterwielaandrijving, mag ook. Dan leggen we er een surfplank op en gaan we ermee op zomervakantie.
Audi TT Cup met dakkoffer kopen?
Zie jij deze Audi TT Cup met dakkoffer wel zitten? Dan moet je bij een tuner aankloppen, want je kunt de auto (en de koffer) niet zomaar kopen. Als je geluk hebt, is er wel een stoeltje voor je in de competitie. In principe mag iedereen meedoen met de Audi TT Cup, maar je moet eerst solliciteren. Je moet dan een motivatiebrief naar Audi schrijven en als de Duitsers vinden dat jij gemotiveerd genoeg bent, mag je meerijden. Oh, en wel even 120.000 euro meenemen om mee te doen. Voor dat bedrag krijg je dan wel alles van auto tot monteurs, voor één seizoen. Elke crash kost je trouwens nog eens 20.000 euro eigen risico, de rest is verzekerd. Het is in ieder geval een stukje goedkoper dan de DTM, die auto’s kosten minimaal 1 miljoen euro per stuk. Alleen de koolstofvezel deur kost je al 10.000 euro.
Hé jij, volg ons ook even op Instagram!
A photo posted by TopGear Nederland (@topgear.nl) on
Foto R8: jon-olsson.com/
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

POV: Audi TT RS op de Col de Turini

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Deze Audi V8 Quattro komt uit het leuke DTM-tijdperk en kan van jou zijn

Hoe teams de zon gebruiken om een beetje vals te spelen in de DTM

Motorblok vliegt uit Porsche bij megacrash in de DTM

Audi stapt uit DTM na 2020

Audi’s DTM-motor is een viercilinder met 610 pk

DTM 2019: Alles wat je moet weten dit seizoen

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Een geïmporteerde auto is nu vaak nog een risico, maar dankzij deze nieuwe regels misschien niet meer

De toestand bij Nissan is dramatisch: het merk deelt hoe bizar slecht het écht gaat

Nieuwe regels van de EU maakt het lastiger oude auto’s op de weg te houden
