Bang dat je gisteren belangrijk autonieuws hebt gemist? Maak je geen zorgen. We hebben een lijstje voor je gemaakt met al het autonieuws van 2 oktober 2018. Hiermee ben je binnen no-time weer helemaal op de hoogte. Pak dat ontbijtje er maar bij en ga er even lekker voor zitten.

Mercedes-AMG S 63 in Smaragdgroen

Groen zal nooit de eerste kleur zijn waar je aan denkt bij Mercedes. Toch bewees de Mercedes-AMG GT R in het ‘Mango Hell Green’ dat de kleur niet alleen voor Engelse sportauto’s weggelegd is. De S-klasse levert bewijsstuk B met de kleur Smaragdgroen. Best lekker, als je het ons vraagt. De Mercedes-AMG S 63 die je hier op de foto ziet schitteren, staat momenteel te koop bij Stern Auto Amsterdam.

Porsche 911 Speedster in al zijn productieschoonheid

Potverdikkie, wat is Porsche lekker bezig de laatste tijd. Eerst onthullen ze de retrotastische Porsche 935 ‘Moby Dick’ en nu besluiten ze de oogstrelende Speedster Concept in productie te nemen. En oef, wat oogt ie lekker in ’t rood. Porsche bouwt 1.948 exemplaren van de Porsche 911 Speedster. Allemaal met handbak én een titanium uitlaatsysteem. Waarom zo’n gek aantal? Omdat 1948 het bouwjaar is van de eerste 356 Roadster van het merk.

Mazda laat wankelmotor officieel terugkeren

Voordat je een gat in de lucht springt – het is niet helemaal wat je denkt. Mazda komt in 2020 met zijn eerste twee elektrische voertuigen. En één daarvan zal een wankelmotor als range-extender hebben. De andere heeft enkel een stekker. De wankelmotor keert dus terug als stroomgenerator. De keuze voor een wankelmotor is een simpele: de krachtbron is compact en loopt zeer trillingsvrij. Precies wat je wilt in een generator.

Mercedes B-klasse komt zonder leeftijdsrestrictie

De nieuwe Mercedes B-klasse is hier en hij is klaar om de BMW 2-serie Active Tourer een draai om zijn oren te geven. En voor eerst kun je de Mercedes B-klasse openen en starten met een sleutel, in plaats van een seniorenpas. De koets van de Mercedes B-klasse werd opgeblazen om meer ruimte te creëren voor de passagiers. Hij staat op hetzelfde voorwielaangedreven platform als de Mercedes A-klasse. Ook het fijne interieur van de kleinste Merc vond zijn weg naar de MPV.

Hyundai i30 N Option: hardcore knal-hatch

Kijk even goed. Op deze Hyundai i30 N Option zitten vijf-en-twintig onderdelen die níet op de reguliere i30 N zitten. Kun jij ze allemaal spotten? Officieel heet ie trouwens de Hyundai i30 N N Option, met twee N’en. Maar zelfs de nummerplaat-ontwerper deed daar niet aan mee, dus wij ook niet. Het is ook niet belangrijk hoeveel onderdelen of N’netjes er op de Hyundai i30 N Option zitten – het gaat om de som van deze deeltjes. En de Hyundai i30 N Option zoals je ‘m hier ziet is de meest hardcore i30 N ooit – en het was al geen lieverdje.

BMW 3-serie G20: groter, lichter en geavanceerder

Dit is de nieuwe BMW 3-serie (interne typeaanduiding: G20). En misschien moeten we even het overduidelijke adresseren: je gaat design-elementen herkennen van andere auto’s. Zoals het hapje uit de koplampen, zoals de Peugeot 3008 dat ook heeft. Of de Lexus-achtige achterkant. Maar bovenal is de belangrijkste krantenkop dat er met de komst van de BMW 3-serie G20 eindelijk weer een BMW is om aan te gluren.

Infiniti Project Black S: Q60 met F1-technologie

Dit is de update van de Infiniti Project Black S, een auto die we voor het eerst zagen bij de Autoshow van Genève in 2017. Het grote verschil is dat deze het wel echt doet, en snel ook, volgens de informatie die we hebben vergaard. Zijn 3,0-liter twin-turbo V6 bevat drie generatoren die energie opwekken. Het resultaat? 570 pk die naar de achterwielen wordt gestuurd, wat een acceleratie van 0-100 km/u in minder dan 4,0 seconden oplevert.

Renault K-ZE: nieuwe betaalbare EV van Renault

Maak kennis met Renaults volgende elektrische auto. De Renault K-ZE is waarlijk minuscuul: de Franse automaker heeft ‘m in het A-segment geplaatst. Hiermee heeft ie ongeveer de omvang van een Volkwagen Up of een Citroën C1 gekregen. Het is geen EV die gemaakt is met de gedachte dat je er lange afstanden in zou willen rijden, zoals in een Tesla of een e-Golf. Naar verluidt heeft de Renault K-ZE een actieradius van zo’n 250 kilometer (op de oude NEDC-cyclus).

Opel Kadett Sedan pest Ferrari 488 in Nederland

De enige auto waarvan je het nog minder verwacht dat ie een Ferrari 488 bijhoudt dan een Opel Kadett, is een Opel Kadett Sedan. In het wit, zonder meegespoten bumpers. Deze zondagsrijders (snap je?) kwamen elkaar tegen na Super Car Sunday op Circuit Zandvoort. Of de Ferrari volgas rijdt, is natuurlijk gissen – maar de Nissan S14 die de boel probeert bij te benen, heeft er in ieder geval een flinke kluif aan.

Teaser: DJ La Fuente vs Mr. Streetgasm

Een McLaren 540C is vanuit de fabriek volgens de brochure marginaal langzamer dan een pre-facelift Porsche 911 GT3 RS. Echter: de McLaren van DJ La Fuente is niet helemaal meer zoals ie uit de fabriek kwam rollen. De toename van 540 naar 707 pk doet vast íets met de sprinttijd. Maar is het genoeg om de Porsche 911 GT3 te verslaan? We zochten het uit op Circuit Park Zandvoort. Het resultaat zie je donderdag.

Renault EZ-Ultimo: limousine zonder chauffeur

Dit is de Renault EZ-Ultimo, een autonoom, elektrisch en altijd verbonden concept – gemaakt om gedeeld te worden met iedereen die er gebruik van wil maken. Renault denkt met de Renault EZ-Ultimo de beter aangeschreven hotels en luchtvaartmaatschappijen aan te kunnen spreken. Dergelijke bedrijven krijgen de mogelijkheid om het interieur naar eigen smaak in te richten, zodat ze hun klanten van een gepaste ‘van A naar B premium beleving’ kunnen voorzien.

Mercedes-AMG A35 is er door de RS 3

Waarom hebben we eigenlijk een Mercedes-AMG A 35 nodig? Mercedes had toch al een bloedsnelle AMG-versie? Het antwoord ligt, verrassend genoeg, bij Audi. De autobouwers uit Ingolstadt legden de lat met de huidige Audi RS 3 bijzonder hoog. De 2,5-liter vijfcilinder in de Audi produceert een mooie ronde 400 pk. En je kunt er de donder op zeggen dat Mercedes dit wil overtreffen met de nieuwe A 45. Zo gaat dat nu eenmaal in hot hatch-land.

De nieuwe Landrover Defender komt in 2020

Je kijkt hier naar een gloednieuwe Land Rover Defender. Gespot in de buurt van Land Rovers thuisbasis. In 2020 moet ie in productie gaan – dat bevestigt het merk. En dat is direct een van de weinige dingen die de LaRo wil verklappen. ‘We kunnen bevestigen dat het Defender-programma voorspoedig verloopt en dat we op een opwindend stadium van de ontwikkeling zitten’, zegt een woordvoerder. Welk stadium dat is, blijft gissen.

Citroën: ‘vanaf 2025 zijn al onze auto’s elektrisch’

Citroën-baas Linda Jackson heeft bevestigd aan TopGear dat iedere auto die het bedrijf vanaf 2025 gaat produceren volledig elektrisch, of minstens een plug-in hybrid gaat zijn. En voor die tijd gaat Citroën al wat dergelijke auto’s in de mix gooien, zoals de C5 Aircross PHEV – een plug-in hybrid die in 2020 verschijnt. Nóg een bedrijf dat aangeeft in de toekomst elektrisch te gaan, dus. De elektrische revolutie komt eraan. Dit was het autonieuws van 2 oktober 2018.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)