Als een gefrustreerde huishoudster wringt BBR de laatste pktjes uit de 2,0-liter motor van Mazda MX-5. Met nieuwe nokkenassen, een aangepast uitlaatspruitstuk en andere software voor de ecu pulken ze 205 pk uit de motor. BBR Super 200, noemt de tuner de creatie. Het sprintje van 0 naar 60 mijl per uur (96 km/u) duurt 5,65 seconden. De reguliere MX-5 heeft trouwens 160 pk. Boven de 5.500 tpm komt de aangepakte viercilinder pas echt tot leven. De toerenbegrenzer gaat pas bij 7.150 tpm het optrekfeestje verstoren.

BBR Super 200+

Met een nieuw uitlaatsysteem tovert BBR je auto om tot de Super 200+ met 214 pk. Laat je de tuner de kop van de motor grondig aanpakken, lukt het ze zelf om er 228 pk uit te halen. En dan allemaal zonder turbo. Zo blijft het karakter en de balans van de atmosferische pretmachine behouden.

De standaard MX-5 is echt een toerenbeestje en voelt zich pas fijn als hij herrie maakt. BBR zorgt dat je bij 3.500 tpm al 40 Nm extra heb om mee te spelen. Dat betekent dat je bij dagelijks gebruik relaxter rijdt. Maar als je echt graag laagtoerig rijdt, koop dan de Fiat 124 Spider met turbo.

De tuner biedt diverse pakketten aan. Voor 205 pk betaal je ongeveer 3.300 euro. Voor zo’n 950 euro erbij krijg je het uitlaatsysteem dat het vermogen naar de 214 helpt. BBR verkoopt daar optioneel 12 tot 36 maanden garantie bij. Juist. Als je garantie moet kopen, is het dan niet gewoon een verzekering? We kijken ook naar jullie, autodealers.

Bekende naam

De naam BBR heb je misschien eerder gehoord. In 1993 bouwde de vermogenfanaten voor de Mazda-importeur de Mazda MX-5 Sports Edition. Dankzij een turbo had deze eerste generatie MX-5 ongeveer 150 pk, met fabrieksgarantie!

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)