Bentley Flying Spur Hybrid: gewoon met V6

Geen knotsgekke V8-hybride aandrijflijn voor de langste Bentley

Foto('s): BentleyBentley Flying Spur Hybrid
Foto('s): BentleyAchterkant Bentley Flying Spur Hybrid
Foto('s): BentleyScherm Bentley Flying Spur Hybrid
Foto('s): Bentleyachterkant Bentley Flying Spur Hybrid
Foto('s): BentleyBentley Flying Spur Hybrid
Foto('s): BentleyInterieur Bentley Flying Spur Hybrid
Foto('s): BentleyBadge en metallic-lak Bentley Flying Spur Hybrid
Bentley Flying Spur Hybrid
Achterkant Bentley Flying Spur Hybrid
Scherm Bentley Flying Spur Hybrid
achterkant Bentley Flying Spur Hybrid
Bentley Flying Spur Hybrid
Interieur Bentley Flying Spur Hybrid
Badge en metallic-lak Bentley Flying Spur Hybrid

Telkens als we in een enorme Bentley met V8- of W12-motor rijden, vragen we het ons weer af: ‘Is het echt nodig om zoveel vermogen in je luxeslee te hebben?’ De conclusie is altijd hetzelfde: nee, zeker niet, maar leuk is het wel. Bovendien voegt een boterzachte twaalfcilinder die toerenarm naar snelwegsnelheden klimt wel een fijne mate van luxe toe. En is overdaad niet een vorm van luxe? Voor wie het allemaal wat minder overdreven hoeft, is er nu de Bentley Flying Spur Hybrid – met een V6 en een elektromotor.

Voor de Bentley Flying Spur Hybrid had het merk ook de aandrijflijn van de Turbo S E-Hybrids van Porsche kunnen kiezen, maar ze gingen voor de normale E-Hybrid-aandrijflijn. Dus geen 4,0-liter V8 met elektrohulp voor een vermogen van tegen de 700 pk, maar een groenere 2,9-liter V6 met 416 pk. De elektromotor verhoogt het vermogen naar een totaal van 544 pk en 750 Nm. We kunnen je er alvast van verzekeren dat je nooit verlegen zult zitten om power.

Verdere specificaties Bentley Flying Spur Hybrid

De 0-100-tijd van de 5,3 meter lange limousine is nu 4,3 seconden. De topsnelheid ligt op 285 km/u. Met deze specificaties gaat de hybride bijna gelijk op met de V8-versie. De stekkerhybride kan uiteraard volledig elektrisch rijden, maar hoever hij komt zonder de benzinemotor aan te zwengelen, vertelt het persbericht niet. Hou rekening met ongeveer 50 kilometer. Met een volle tank en een volle accu komt de grote sedan 700 kilometer ver.

De vriendelijkste voor de portemonnee

Wat de Bentley Flying Spur Hybrid moet kosten in Nederland, is nog niet bekend. Je kunt wel gerust aannemen dat dit de goedkoopste Flying Spur in het aanbod gaat worden, aangezien de fiscus minder belasting komt heffen vanwege de afgenomen uitstoot. De V8-versie van de limousine kost net geen 260.000 euro, dus zoek het ergens daaronder. Uiteraard zal de benzinerekening fors afnemen als je netjes oplaadt. Vanaf deze zomer gaan de orderboeken open en aan het einde van het jaar arriveert de auto in Nederland.

Reacties
  1. Miguel zegt op 7 juli 2021 om 09:02:

    Wie gaat dit nou ooit kopen!
    Dan zeg je dat je een bentley hebt en dan is het een hybride.

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken