BMW i4 Concept is een elektrische sedan

De productieversie komt in 2021

Foto('s): BMWBMW i4 Concept grille nieren
Foto('s): BMWBMW i4 Concept
Foto('s): BMWBMW i4 Concept Interieur Achterbank
Foto('s): BMWBMW i4 Concept dashboard stuur
Foto('s): BMWBMW i4 Concept dashboard stuur
BMW i4 Concept grille nieren
BMW i4 Concept
BMW i4 Concept Interieur Achterbank
BMW i4 Concept dashboard stuur
BMW i4 Concept dashboard stuur

Terwijl de grilles (oké, sorry, er is inderdaad een hoop te melden en het is flauw om wéér bij de nieren te beginnen – maar kom op, kijk er nou eens naar) bij elektrische auto’s voornamelijk dichtgroeien, spreidt BMW juist zijn neusvleugels. Dit is de BMW i4 Concept, de voorbode van de elektrische sedan die volgend jaar moet komen. De autobouwer noemt het zelf een elektrische vierdeurs Gran Coupé. De BMW i4 gaat volgend jaar in productie en waarschijnlijk bestaat het aanbod uit verschillende uitvoeringen met uiteenlopende accu’s en vermogens.

Specificaties BMW i4 Concept

De actieradius van de i4 loopt op tot 600 kilometer volgens de WLTP-cyclus en het vermogen is maximaal 530 pk. De 0-100-tijd ligt rond de 4 seconden en de topsnelheid van de BMW i4 ligt boven de 200 km/u. Componist Hans Zimmer werkte samen met BMW’s Sound Designer Renzo Vitale om een uniek geluid te maken voor de EV. Ze componeerden geluiden voor de normale rij-modus, voor de Sport-modus, voor het openen van de deur en zelfs voor het starten van de auto. Helaas hebben we hier geen clipje van.

Interieur van de BMW i4 Concept

De grote glaspartijen laten een hoop licht vallen op het witte interieur, wat met het gebrek aan motorgeluid waarschijnlijk zorgt voor een serene rust in de cabine. Koperkleurige oppervlakken onderbreken de witte partijen en op het dashboard plaatst BMW een groot doorlopend scherm. In grote lijnen ziet het interieur er productieklaar uit, misschien op een deurgreepje en een hoofdsteun na. En we vermoeden dat de meeste klanten gewoon gaan voor een zwart interieur zonder gekke tierlantijntjes.

BMW pompt 200 miljoen euro in de fabriek in München om de productie van de i4 op te starten. De auto wordt gebouwd op dezelfde lijn als andere BMW en 90 procent van het bestaande gereedschap kan gebruikt worden op de nieuweling. De rest koopt BMW nieuw. De prijs of richtprijs voor de BMW i4 is nog niet bekend.

Reacties
  1. Jens Samson zegt op 3 maart 2020 om 23:01:

    En ook hier de onverklaarbare oorlog aan de knoppen. Die 8 programmeerbare knoppen die mijn vrouw haar X1 heeft en die ik zo hard mis op mijn Peugeot.

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws