BMW M140i met M2-bodykit oogt best goed

Uit verhouding, net als een bepaalde Z3 van vroeger

Foto('s): BMW and Mini UK Group
Foto('s): BMW and Mini UK Group
Foto('s): BMW and Mini UK Group
Foto('s): BMW and Mini UK Group
Foto('s): BMW and Mini UK Group
Foto('s): BMW and Mini UK Group
Foto('s): BMW and Mini UK Group
Foto('s): BMW and Mini UK Group
Foto('s): BMW and Mini UK Group
Foto('s): BMW and Mini UK Group
Foto('s): BMW and Mini UK Group
Foto('s): BMW and Mini UK Group

De malle BMW Z3 Coupé kreeg nooit een degelijk vervolg. De opvolger, de Z4 Coupé, was een strak gelijnd ding in plaats van een vreemd geproportioneerde hatchback, en de huidige Z4 heeft een klapdak en is een Toyota. Iets wat op een gekke, maar toch zeer aantrekkelijke, manier in de buurt komt, is deze BMW M2 hatchback. Of noemen we dit dan een M1/1M? Een BMW M140i met M2-bodykit? Toch gewoon M2 Shooting Brake? We weten niet zo goed welk naampje we het beestje moeten geven, maar we kunnen het wel waarderen.

Je kijkt naar een BMW M140i van het bedrijf BM & Mini UK Group. Ze monteerden de volledige bodykit van een BMW M2 op de hatchback. Eenvoudig was dat niet, zoals je je kunt voorstellen. De achterbumper is rondom de bevestigingspunten een originele hatchback-bumper, met de binnenkant van de M2-bumper erin verwerkt. De achterste schermen moesten uitgeslepen worden voor het bredere spul van de BMW M2. Vanaf daar naar voren ging het een stuk eenvoudiger om de BMW M140i met de M2-bodykit uit te rusten.

De motor van de BMW M140i met M2-bodykit

De verhoudingen zijn een beetje zoek, met name door de flink uitstekende achterbumper. En precies dat maakt het zo’n heerlijke hommage aan de BMW Z3 Coupé. De motor van de BMW M2 werd overigens nog niet overgezet. Er zijn plannen om de zes-in-lijn van de M140i een flinke boost te geven, waardoor het vermogen met gemak dat van een BMW M2 kan evenaren. Nu is het vermogen nog 340 pk – ook niet gek. Het idee is om uiteindelijk de bodykit te gaan produceren en aan te bieden voor de verkoop. Verwacht prijzen rond de 20.000 tot 25.000 euro.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws
Magazines