
Heus, niemand zal je uitlachen als je voor komt rijden met een BMW M140i xDrive met 340 pk. De 0-100-tijd van 4,4 seconden is meer dan genoeg om de gemiddelde petjesdragende stoerling achter te laten bij het stoplicht.
Problemen ontstaan wanneer de Audi RS 3 met 400 pk naast je verschijnt bij het stoplicht. De Mercedes-AMG A 35 zul je nog net pakkie geven, maar zodra de nieuwe A 45 verschijnt, is het ook klaar. Vervelend. Daarom is hier G-Power om je BMW M140i weer relevant te maken bij het stoplicht.
G-power pompt het vermogen van de BMW M240i en BMW M140i naar 440 pk en 590 Nm. Ze verhogen de begrenzer naar 280 km/u. Dat is krachtiger én sneller dan de BMW M2 Competition met z’n 410 pk en top van 250 km/u. Met de M Driver’s Package wordt dit trouwens ook 280 km/u.
Verdere specificaties vergeet G-power te vermelden. De BMW M2 Competition sprint in 4,2 seconden naar de 100 km/u. De BMW M140i door G-power zal daar iets onder duiken dankzij zijn vierwielaandrijving.
Het vermogenskuurtje kost je 1.740,38 euro. Tel dat op bij de prijs van 68.675 euro (60.628 euro zonder xDrive) van de BMW M140i en je bent een stuk voordeliger uit dan de BMW M2 Competition – die kost bijna 30.000 euro meer.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Een BMW 1 Serie kost nog maar 399 euro per maand.

De 10 snelste hatchbacks ter wereld

BMW 128ti vs Volkswagen Golf GTI vs Ford Focus ST

Dähler BMW 128ti is net wat heter

BMW 1-serie vs Seat Leon vs VW Golf

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

De eerste elektrische brandweerwagen van de VS heeft een BMW-dieselmotor aan boord

De grille bij de BMW 3-serie facelift blijft binnen proporties

BMW M3-rijder vermaakt publiek bij bekendste bocht van de Nürburgring

Driftende BMW rijdt zo politie tegemoet en krijgt een prent

G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

G-Power G5M Hurricane RR is een BMW M5 met 900 pk

G-Power BMW M340i Touring groeit naar 510 pk

G-Power BMW M5 Hurricane doet Bugatti-dingen

Nooit eerder getoonde Volkswagen Golf 8 TCR duikt op in loods

Zo maak je een daily driver (met de bijbehorende viezigheid) goed schoon

Toyota Prius blijkt uitstekende trekauto en trekt enorme gooseneck-trailer

Deze Mini JCW met enorme achtervleugel doet mee aan de 24 Uur van de Nürburgring

Kerel filmt vanbinnen hoe zijn auto geraakt wordt door bliksem

De AC Schnitzer ACS1 Green Hell is een nog scherpere M135i

Driftauto vliegt spontaan in de fik tijdens evenement

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

De Manhart Cayenne CRT 800 heeft 1.090 Nm en een net niet voorspelbaar aantal pk’s

De nieuwe Rolls-Royce Phantom van Jon Olsson is verbouwd in Nederland

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

De S-klasse Haute Voiture is de ultieme Maybach

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Prodrive werkt aan een (tweedeurs!) Subaru Impreza restomod

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Opel Rocks-e: 1e rij-indruk

Reacties