Sinds de BMW M2 Competition deze lente uitkwam, hebben nog niet veel tuners de kans gehad om deze veelgeprezen pretmachine te modificeren. En wij kunnen ons zo voorstellen dat ze staan te springen. De M-divisie heeft namelijk het blok van de M4 (S55) in de 2-serie geplaatst en dat zorgt voor vuurwerk. In principe heb je dan te maken met een goedkopere, kleinere en lichtere M4.

BMW M2 Competition van Dähler benut potentie

Het Zwitserse Tuning-bedrijf Dähler zag de potentie van de motor en kon er als een van de eerste bedrijven mee aan de slag. Ze dopen hem de BMW M2 Competition2, aangezien ze de vorige M2 ook al onder handen hadden genomen. Nu kennen we Dähler natuurlijk van de ‘niet-bestaande’ BMW M2 cabrio, die we vorig jaar aan jullie voorschotelden. En ze hebben zich ook niet ingehouden.

BMW was al niet gierig met het vermogen (dat gebeurt er nou eenmaal als je een M4-blok gebruikt), maar dat heeft Dähler nog even doodleuk opgekrikt. Een ‘standaard’ Competition heeft 410 pk en 550 Nm koppel. De BMW M2 Competition van Dähler mag het doen met 540 pk en 730 Nm koppel. Dat is dan het topmodel, want er is ook een ‘instapper’ gepland, die heeft slechts 510 pk en 700 Nm koppel tot zijn beschikking.

Verder heeft Dähler, behalve het motorblok, ook andere aanpassingen gemaakt. De M2 Competition kreeg een nieuw RVS-uitlaatsysteem, andere remmen en – op bestelling – een andere, stuggere vering. De BMW M2 Competition van Dähler is te onderscheiden van standaard exemplaren door een voorspoiler met zijflappen en klanten kunnen optioneel (en tegen een meerprijs) een rolbeugel en racestoelen bestellen. Voor als je dit lieverdje met het circuit wilt laten kennismaken…

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)