
Mooi ding hè, die nieuwe BMW M5? Alleen jammer dat je bankrekening al een burnout krijgt als je ernaar kijkt. In Nederland heb je pas een BMW M5 vanaf 161.498 euro. Dat moet goedkoper kunnen, toch? En wat blijkt, het kan ook echt goedkoper. De helft goedkoper zelfs, want voor de M5 die je op de plaatjes hierboven ziet, betaal je nog maar 83.900 euro. Een korting van bijna 50 procent op je M5, voor een auto die nog maar 11.098 kilometer gelopen heeft.
Dingen die te mooi lijken om waar te zijn, blijken dat in werkelijkheid ook vaak te zijn. Deze occasion is geen uitzondering. De M5 zit meer in de kreukels dan het lichaam van een gemiddelde verzorgingshuis-inwoner. De voorkant, rechterkant en de motorkap zijn het meest aangetast door de hardhandige kennismaking met een stevig oppervlak.
Er wordt niet gezegd of er schade is aan interne onderdelen, zoals de motor of de ophanging. Als alles nog naar behoren functioneert, produceert de 4,4-liter V8 biturbo 600 pk, waardoor je uit stilstand binnen 3,4 seconden op 100 km/u zit.
Als je de gehele carrosserie laat repareren, kun je verwachten dat je nog enkele duizenden euro’s kwijt bent. Om maar te zwijgen over eventuele schade aan andere onderdelen zoals de motor. Maar als je niet veel zin hebt om alles te repareren, kun je altijd nog zeggen dat het een BMW M5 met kreukeleffect is.
Meer van TopGear


De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

De BMW M5 (G90) is heel erg goed, maar is het ook een M5? (review)

Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De VW Passat met W8-motor begint heel betaalbaar te worden in Nederland

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt
