
Tot voor kort was het een uitstekend idee om een C-klasse plug-in hybride te leasen. Niet omdat het je geen fluit aan bijtelling kostte, maar omdat je zóóó begaan was met het milieu. Tuurlijk.
Nu is de bijtelling omhoog gegaan naar 22 procent en is er geen kip meer die de stekkerbak gaat leasen. Wil je toch je wagenpark vergroenen? Dan heeft Brabus de oplossing voor je: de Brabus 650 Green Hell.
De Brabus 650 Green Hell is de groenste C-klasse die je ooit gezien hebt, zonder daarbij gebruik te maken van een stekker. De wereldverbeteraar begon zijn leven als een nederige Mercedes-AMG C 63 S. Het cijfer in de nieuwe naam duidt op het aantal pk en daarbij heeft de groene rakker 820 Nm koppel. In 3,8 seconden geniet je met 100 km/u van de natuur. Bij 320 km/u is de koek op.
Green Hell verwijst uiteraard naar het groenste circuit ter wereld: de Nürburgring. Volgens de verbruikscijfers stoot de Brabus 650 Green Hell 195 gram CO2 per kilometer uit als voeding voor de boompjes.
Leaseliefje van 2017, wat we je brommen. De prijs is ons niet bekend, maar de bijtelling is hoe dan ook 22 procent. Net zoveel als elke willekeurige plug-in hybride dus.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear




Mercedes C 200 Estate review: Waarom niet gewoon de PHEV?




Mercedes-AMG C 63 S E Performance review: Hoe rijdt PHEV-AMG met viercilinder?


Kerel in Mercedes-AMG C 63 rijdt bijna (opzettelijk?) wielrenner van z’n sokken


Zo klinkt de viercilinder van de Mercedes-AMG C 63 S (door zijn nepuitlaten)


De nieuwe Mercedes-AMG C 63 S E Performance is hybride en heeft 680 pk




De nieuwe Mercedes-AMG C 63 zonder V8-motor is ook nog duurder


Waarom deze diesel-Mercedes in slechts twee jaar tijd 370.000 (!) kilometer reed



Mercedes C 200 Estate review: Waarom niet gewoon de PHEV?


Mercedes G-Klasse pakt de stoep om file te omzeilen, maar krijgt karma


De nieuwe Mercedes E-klasse is een knappe taxi van de toekomst


Mercedes-Maybach EQS SUV is de eerste volledig elektrische Maybach


De Brabus 900 Deep Blue is een G-Wagon met een bijpassend bootje en horloge


Brabus maakt de Mercedes-AMG G 63 4×4-2 nog monstelijker


Bij de Brabus 1300 R Edition 23 voegt de tuner géén vermogen toe


De Brabus 600 Masterpiece krijgt een heftig interieur en flink prijskaartje


Brabus P 900 Rocket Edition gaat laag, lager, laagst (met 900 pk!)


Brabus 850 XL verschijnt opnieuw bij Domeinen, dit keer met extra schade


Bij Ford kun je een supercharger kopen die je auto 700 pk geeft (binnen de garantie)


Deze Chrysler Pacifica heeft een V8 met 1.500 pk en een koolstofvezel koets


Deze Huracán Super Trofeo met 1.200 pk is helemaal straatlegaal


Utrecht zet lawaaiflitspalen neer, maar herriemakers hebben (nog) niets te vrezen


Deze drempel is de grootste nachtmerrie van deelnemers bij een auto-evenement


Hoeveel minder wordt een Ferrari Purosangue waard als je er 60.000 euro in steekt?


Deze goedkope Porsche Cayenne 1.9 TDI is net zo duur in gebruik als een Golfje


Deze BMW 6-serie Cabrio is een échte ambulance (met een heel specifiek doel)


Porsche is druk met eFuels, maar de volgende hypercar is toch echt elektrisch


Deze VW Golf met Volvo-vijfcilinder doet 0-250 in minder dan 10 seconden


Opel Grandland GSe review: Voegt die nieuwe badge ook echt wat toe?


Zo wil BMW elektromotoren hetzelfde laten reageren als benzinemotoren


Dit zijn 9 technieken die voor gemak moeten zorgen, maar vooral bloedirritant zijn


Welke auto van 1.000 euro zou jij kiezen voor een roadtrip door Europa?


In dit Europese land zou over een paar jaar al de benzineauto kunnen uitsterven


Oppassen: Zo lastig is het om te achterhalen of jouw auto ooit schade heeft gehad


Renault Espace 1e rij-indruk: Hoe erg is het dat het geen MPV meer is?


Reacties