
Voor sommige mensen is luxe gewoon meer. Meer power, meer velg en meer leer voor het interieur. Praktisch nut en smaak zijn daar volledig ondergeschikt aan. Je kijkt hier naar de nieuwste Brabus 800, die in dit geval gebaseerd is op de Mercedes-Maybach GLS 600 – de grootste en meest luxe SUV van Mercedes. Omdat Brabus alle modellen tegenwoordig ‘800’ noemt, houden we het bij deze op de Brabus Mercedes-Maybach GLS 800.
De nieuwe Brabus krijgt meer power, uiteraard. De V8 produceert nu geen 550 pk meer, maar een mooie ronde 800 pk. Het koppel is nu 950 Nm. De 0-100-tijd is slechts 4,5 seconden en de topsnelheid is 300 km/u. Die laatste is begrensd, waarschijnlijk omdat de GLS zoveel weegt als een klein dorp. Naast de motor pakte Brabus ook de uitlaat aan voor een sportiever geluid. Uiteraard is er een thuiskomfunctie zodat je je buren niet telkens wakker maakt.
Uiteraard is er genoeg uiterlijk vertoon in, op en aan de Brabus Mercedes-Maybach GLS 800. Naast een hoop extra koolstofvezel monteert de tuner 24-inch putdeksels onder de GLS. Het interieur kun je als klant zelf samenstellen, maar voor deze demo ging deze Duitse tuner voor een knaloranje interieur. Het is, eh, vrij heftig. De prijzen van de ombouw van normale Maybach naar Brabus Mercedes-Maybach GLS 800 zijn niet openbaar bekend.
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear


Brabus 850 XL verschijnt opnieuw bij Domeinen, dit keer met extra schade

Dus: Dartz Prombron Black Alligator MMXX Black Tiger Lunar Year Edition

Brabus GLS heeft 800 pk en boze neusgaten

Kopen? Brabus 850 XL bij Domeinen

Mercedes GLS 400 d 4Matic

‘Lewis Hamilton mag in Monaco gewoon sieraden dragen’

Ook de elektrische Mercedes G-klasse kan 360 graden op de plek draaien

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

Hoge bazen Mercedes waren ‘dronken’ toen ze instemden met de AMG One

Rijdt de Mercedes EQB 300 zo vriendelijk als hij eruitziet?

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

De Brabus 900 Crawler is een knotsgek woestijnspeeltje

Brabus 900: als Maybach je niet luxe (of snel) genoeg is

De nieuwe Brabus 900 is verstandig begrensd op 330 km/u

Brabus 850 XL verschijnt opnieuw bij Domeinen, dit keer met extra schade

Brabus 800 Adventure XLP Superblack is je subtiele bedrijfswagen

De Cadillac Escalade-V moet nog even niets van elektrificatie weten

Gloednieuwe verlengde Range Rover bij Domeinen

De Bentley Bentayga Extended Wheelbase moet de Mulsanne vervangen

Brabus 900: als Maybach je niet luxe (of snel) genoeg is

De Mercedes EQS SUV is je hoge elektrische S-klasse

Alpina XB7 facelift is er al snel bij

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De Prodrive P25 wordt de ultieme Subaru Impreza

Deze Chevrolet Bel Air heeft 650 pk uit een moderne V8 en moet 333.000 euro kosten

Deze eigenaar verbouwde zijn geweldige Ford GT40 en Mustang met YouTube-kennis

Driftauto vliegt spontaan in de fik tijdens evenement

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Deze Volkswagen T1 Half-track Fox met twaalf wielen is helemaal gerestaureerd

Volkswagen ID. Buzz krijgt suffe Star Wars-outfit

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De prijs van de elektrische Volkswagen ID. Buzz is bekend

Ook de elektrische Mercedes G-klasse kan 360 graden op de plek draaien

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

Deze klassieke Alfa F1-auto is eigenlijk een omgebouwde Mazda MX-5

Deze Volkswagen T1 Half-track Fox met twaalf wielen is helemaal gerestaureerd

Hoe de Maserati MC20 Cielo stevig bleef zonder veel extra gewicht

Volkswagen ID. Buzz krijgt suffe Star Wars-outfit

Dit zijn negen stiekeme (en vaak geniale) trucjes die werden uitgehaald in de racerij

Tja says at 12 november 2021:
En vooral populair bij mensen die “minder minder minder” roepen…