De eerste Corvette ooit was een cabriolet. En hoewel de nieuwe Corvette C8 eerst verscheen met een targadak, begonnen de ontwerpers en techneuten als eerste met de cabrioversie. Dat verklaart waarom de Chevrolet Corvette C8 Convertible bijvoorbeeld geen centimeter bagageruimte inlevert (of hebben ze het gewoon slecht gedaan bij de dichte versie?).

Voor het eerst in de geschiedenis van de Corvette krijgt de Convertible een hard klapdak. Het verdwijnt met een druk op de knop: het plaatwerk achter de bestuurder komt omhoog en slokt het dak op. Dit kan ook rijdend, tot 50 km/u. Zes elektromotoren zorgen dat het tweedelige dak in 16 seconden verdwijnt. De Chevrolet Corvette C8 Convertible is slechts een kilootje of 35 zwaarder dan de dichte versie.

Het achterruitje tussen de inzittenden kan omlaag, waarbij het niet uitmaakt of het dak open of dicht is. De ophanging werd lichtjes aangepakt om te zorgen dat de Chevrolet Corvette C8 Convertible ‘bijna dezelfde performance biedt als de coupé’.  In Amerika kost de cabriolet 7.500 dollar meer, waardoor de vanafprijs in de buurt van 70.000 dollar komt.

De Chevrolet Corvette C8 Convertible krijgt dezelfde 6,2-liter V8-motor (LT2, voor de kenners), een achtcilinder zonder turbo’s en met 502 pk en 637 Nm. Deze is gekoppeld aan een achttraps DCT-automaat. De 0-100-tijd ligt ongeveer op 3 seconden. De coupé komt volgend jaar naar Europa, dus we mogen aannemen dat de Convertible zal volgen. Op het vlak van prijzen is er nog niets bekend.

Chevrolet Corvette C8 Convertible: zo werkt het dak

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)