Afgezien van een rijtest hebben we nog vrij weinig geschreven over de C-Crosser van Citroën. Dat komt deels omdat we er nog altijd niet weten wat we nou vinden van het feit dat ook Citroën meeholt met de inmiddels langzaam wegebbende SUV-gekte.
 
Gelukkig is het ook helemaal niet belangrijk wat wij ervan vinden, want er zijn inmiddels tuners die de C-Crosser wel helemaal hebben ontdekt. Zoals het Duitse Cobra Technology, dat de auto met 16 of 17 inch wielen, een bullbar en chromen dorpellijsten nog net even wat dikker – en helaas ook minder elegant – maakte. Eigenlijk lelijk zelfs. Ongelooflijk lelijk. Tering, wat lelijk. Het mooie is dat de Duitsers roepen dat het zes centimeter dikke staal van de bullbar voldoet aan alle Europese richtlijnen ten aanzien van voetgangersveiligheid. Dat denken wij nou even niet: van elke voetganger die je hiermee met meer dan 4 km/u raakt, blijft vast helemaal niets over. Dat heeft dan weer wel zo z’n voordelen.
 
Er is nog een Duitse tuner die de C-Crosser heeft aangepakt. Musketier heeft het allemaal iets subtieler aangepakt, en de Franse SUV voorzien van 20 inch lichtmetalen velgen, een chromen grille en een volledige bodykit. Bij de versie met 2.2 HDi dieselmotor heeft Musketier ook onder de motorkap wat geknutseld, want daar neemt het vermogen met 35 pk toe tot in totaal 191 pk. Daar kunnen we al beter mee leven. En heb je dus een C-Crosser, dan weet je nu dat je hem nog mooier kan maken dan Mitsubishi al deed.

Reacties