Dit moet de leukste vorm van recyclen zijn. In plaats van een verkreukelde auto naar de slacht te brengen, verwijder je al het plaatwerk en plaats je een stevige rolkooi. Het resultaat is wat ze ook wel een ‘Death Kart’ noemen. In Nederland kennen we louter een handjevol gestrande projecten, maar in Amerika begint het (al enige jaren) een heuse trend te worden. Dat het in bepaalde staten vaker mooi weer is en de keuringsregels wat coulanter zijn, speelt ongetwijfeld mee. Deze Death Karts worden veel gemaakt van goedkope donoren met achterwielaandrijving, zoals een Mazda MX-5. Van oudere Corvettes wordt ook dankbaar gebruik gemaakt in Amerika. Deze Corvette uit 1999 wierp zijn glasvezel huid af en ontving een rolkooi, de bumper van een Wrangler, universele lampen van Hella en een setje led-achterlichten. De 5,7-liter V8 met zo’n 350 pk bleef in de Corvette Death Kart braaf op zijn plek liggen. Zelfs de airconditioning zou nog werken. De radio ook, maar de speakers ontbreken.
De 17-inch velgen krijgen een stevige knuffel van Firestone Destination MT2-banden, die fors groter zijn dan de originele wielen. De tellerstand is zo’n 190.000 kilometer, wat voor een V8 prima te doen moet zijn. Het lijkt ons heel lastig om deze Corvette Death Kart in Nederland op te kenteken te krijgen. Als je het aandurft, moet je meer dan 15.000 dollar bieden, want dat is momenteel het hoogste bod op Bring a Trailer. Het is in ieder geval een stuk voordeliger dan een Ariel Nomad.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)