De nieuwe supercar van Ginetta is boos

20 stuks, 400.000 euro. Overleg het maar eerst eventjes thuis

Foto('s): GinettaGinetta Supercar 2019
Foto('s): GinettaGinetta Supercar 2019
Foto('s): GinettaGinetta Supercar 2019
Foto('s): GinettaGinetta Supercar 2019 stoelen
Foto('s): GinettaGinetta Supercar 2019
Foto('s): GinettaGinetta Supercar 2019
Foto('s): GinettaGinetta Supercar 2019
Foto('s): GinettaGinetta Supercar 2019
Foto('s): GinettaGinetta Supercar 2019 wielen
Foto('s): GinettaGinetta Supercar 2019 wielen
Foto('s): GinettaGinetta Supercar 2019 achterkant
Foto('s): GinettaGinetta supercar 2019 aerodynamica
Foto('s): GinettaGinetta Supercar 2019 motorblok
Foto('s): GinettaGinetta supercar 2019 motor
Foto('s): Ginettaginetta-supercar-2019 familie
Ginetta Supercar 2019
Ginetta Supercar 2019
Ginetta Supercar 2019
Ginetta Supercar 2019 stoelen
Ginetta Supercar 2019
Ginetta Supercar 2019
Ginetta Supercar 2019
Ginetta Supercar 2019
Ginetta Supercar 2019 wielen
Ginetta Supercar 2019 wielen
Ginetta Supercar 2019 achterkant
Ginetta supercar 2019 aerodynamica
Ginetta Supercar 2019 motorblok
Ginetta supercar 2019 motor
ginetta-supercar-2019 familie

Ben je boos? Is er iets? Waarom kijk je zo zuur? Als de nieuwe supercar van Ginetta een mens was, dan zou hij deze vragen vast dagelijks te horen krijgen. Het merk gebruikte kennis en onderdelen van hun LMP1-auto om deze kwade creatie neer te zetten.

Niet boos worden

Hoe heet hij? Dat weten wij ook niet, helaas. De nieuwe supercar van Ginetta toont zijn boze smoelwerk voor het eerst op de Autosalon van Genève, inclusief naam. Het beestje dankt zijn vermogen aan een in het midden geplaatste V8. Nee, niet waar je zou verwachten: hij zit vóór de cockpit. Dus eigenlijk bij je voeten. Het aluminium motorblok levert meer dan 608 pk en ruim 700 Nm aan koppel,

Ginetta geeft ook aan dat de motor direct reageert op het gaspedaal en dat er geen elektronische ondersteuning nodig is om hem op het randje te kunnen rijden. De nieuwe supercar van Ginetta komt met achterwielaandrijving, een semi-automaat met zes versnellingen en flippers achter het stuur. De auto heeft een leeggewicht van slechts 1.150 kilo. Ginetta mikt op de 320 km/u als topsnelheid.

Ben je al enthousiast geworden? Dan moet je snel zijn en een dikke portemonnee hebben. Er worden slechts twintig stuks geproduceerd (veertien zijn er al verkocht) en ze kosten omgerekend 470.000 euro (voordat de Belastingdienst langskomt natuurlijk).

De nieuwe supercar van Ginetta: het complete plaatje

Moeders mooiste is ie niet. Wat hij wel is, is gladder dan een aal. Aerodynamisch gesproken, dan. Geen moeilijke foefjes als actieve aerodynamica – gewoon een flinke spoiler, grote happers en schoepen die de lucht een kant uit sturen. Punt uit.

Van binnen is de nieuwe supercar van Ginetta een echte raceauto. Er zit een rolkooi in volgens FIA-specificaties, keramische remmen, verschuifbare pedalen (Ford GT-stijl) en de stoelen zijn niet veel meer dan kussentjes op de monocoque.

De bijzonderste eigenschap

Met dit speeltje mag je gewoon op de openbare weg rijden. Tractiecontrole en ABS zijn aanwezig. Navigatie, een draadloze oplader voor je telefoon, airconditioning en zelfs een achteruitrijcamera zijn aanwezig. Plus: je kunt, en dit is best indrukwekkend, 675 liter bagage kwijt in de auto. Wanneer gaan we roadtrippen?

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken