De Pininfarina PF0 zal rond de 2.000 pk hebben

Een soort Rimac, maar dan anders

Pininfarina PF0
Pininfarina PF0
Pininfarina PF0
Pininfarina PF0

Letten we even op? Goed. Want Pininfarina heeft meer losgelaten over zijn PF0 Hypercar. Een paar maanden geleden heeft de Italiaanse auto-ontwerper laten weten bezig te zijn met de ontwikkeling van een supercar.

Nu heeft Pininfarina onthuld dat de volledig elektrische set-up van de PF0 wordt geleverd door Rimac. Het Kroatische bedrijf heeft al ervaring met het ontwikkelen van een plug-in supercar én heeft al meerdere Formule E-motoren gemaakt.

Na-aper

Wie een snelle blik werpt op de specs van de nieuwe Pininfarina PF0, komt er al snel achter dat deze vrijwel identiek zijn aan die van de Rimac C-Two. De elektromotoren produceren 1.914 pk en 2.300 Nm koppel, schieten je in 1,97 (!) seconden naar de 100 km/u en stoppen niet met accelereren tot boven de 400 kilometer per uur.

Laat deze cijfers even op je inwerken. Ben je er weer bij? Mooi, dan kunnen we je nu nog één praktische specificatie geven. De actieradius van deze auto ligt rond de 500 kilometer. Ook dat is indrukwekkend. Is er dan niets mis met deze bolide? Oh ja, de prijs. Die ligt rond de 2 miljoen euro. En je moet snel zijn: er komen slechts 150 exemplaren van de Pininfarina PF0.

Een nieuw team

De overige aankondigingen van Pininfarina zijn wat meer gericht op de samenstelling van het bedrijf, maar alsnog van groot belang. Vooral als het erom gaat de Pininfarina PF0 wat geloofwaardigheid en karakter te geven in een zee van stekker-supercars. Het hoofdkantoor zal zich in München gaan vestigen – de thuisbasis van een ander, redelijk bekend, automerk – terwijl er ook een paar gerenommeerde namen uit de autowereld zijn aangetrokken.

De nieuwe Chief Technical Officer is Christian Jung, die eerder ook werkzaam was bij BMW en Porsche. Hij was onder andere betrokken bij het Mission E-project van Porsche. Peter Tutzer, de nieuwe Senior Technical Advisor, komt ook van Porsche. Daarna kwam hij terecht bij Pagani, waar hij gewerkt heeft aan het onderstel van de Zonda. Uiteindelijk werkte hij voor Bugatti, en was hij deels verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Veyron.

Droombaan

Dat moet wel goed komen, denken wij zo. Zeker als je de laatste naam hoort, die zich bij dit illustere rijtje voegt: Nick Heidfeld. Deze coureur heeft ervaring in de Formule 1, de World Endurance Championship en de Formule E. Zijn officiële titel zal luiden: ‘Automobili Pininfarina Development Driver‘. Lijkt ons een andere manier om te zeggen dat deze man een droombaan tegemoet gaat; het testen van sub 2 seconden-hypercars.

Nu kunnen we alleen nog maar wachten en dromen over de prachtige vormen en de toch wat angstaanjagende snelheid van deze supercar. De definitieve onthulling vindt, uiteraard, plaats in Parijs, tijdens de Salon aldaar.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws