
Voor 110.000 dollar heb je in het land van de dollar een BMW M5 met een stel opties. Voor de omgerekende 90.000 euro heb je in Nederland toch zeker een BMW M2. Of je vinkt een paar opties aan van voor je Ferrari F12tdf.
Waar laat je 110.000 dollar aan opties? Begin met de kleur ‘Extra Campionario’ Azzurro La Plata Livrea. Of babyblauw, zoals het hier heet. In het Italiaans klinkt het toch wat fijner. Daarom noemen we het ook pizza en niet deegschijf met kaas en tomaat. Daarna laat je alles wat los en vast zit van koolstofvezel maken. Dan ben je 39.000 dollar verder.
En verder?
Volgens de veiler, RM Sotheby’s, zit er daarna nog 46.000 dollar aan overige opties op. Nou gaan optieprijzen bij Ferrari ook al bijna net zo hard als de auto’s zelf: een gele toerenteller kost je al bijna 1.000 dollar. Die gele schildjes op de voorschermen kosten ook zo’n 1.500 dollar.
De Ferrari F12tdf reed slechts 320 kilometer en heeft nog fabrieksgarantie tot het jaar 2024. In 2,9 seconden sprint de Ferrari naar 100 km/u. En aangezien Ferrari slechts 799 exemplaren bouwde, is de prijs flink omhooggeschoten. RM Sotheby’s schat dat je zo’n 1,4 miljoen dollar moet meenemen; zo’n 1,15 miljoen euro. En dan krijg je niet eens een volle tank.
Meer van TopGear


Man importeert auto, krijgt twee jaar later naheffing BPM van 41.000 euro

Kerel dolt gecrashte Ferrari-rijder

Touring Aero 3 is een omgebouwde Ferrari F12

Ferrari F12 gebruikt snelweg als flipperkast

Ferrari F12 Berlinetta crasht op sneue wijze

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door
