Als je naar de dealer gaat, kun je twee dingen doen. Of je vinkt net als de rest van angsthazerig Nederland zilvergrijs aan. Of je koopt de auto echt voor jezelf en kiest een kleur die je wel mooi vindt.

Zo ook de eigenaar van deze Turbo S. Hij ging voor de kleur Olive Green (PTS274). Met als resultaat: de dikste Porsche 911 Turbo S van Nederland. Of de lelijkste. Afhankelijk van de kegeltjes en staafjes van de toeschouwer. Op de redactie zijn we er nog niet helemaal over uit. Wereldwijd zijn volgens Mick Kok slechts vier moderne auto’s in deze kleur geleverd. Een Boxster Spyder, een GT3 RS, een Carrera 4S Cabriolet en dit monster. In 1978 was het nog een standaard kleur.

Porsche is zo aardig geweest om de zijskirts, de luchtroosters binnenin en de sierlijsten op het dashboard ook mee te spuiten. Of je het mooi vindt of niet, je moet het ermee eens zijn dat je wel lef hebt als je je auto van minimaal 260.000 euro in zo’n smaakafhankelijk kleurtje laat spuiten. Deze heeft nog net even iets meer gekost.

Word je niet groen van jaloezie door de kleur, dan wel door de specificaties van de Turbo S. Standaard gaat de auto in 3,0 seconden van 0 naar 100 km/u dankzij een 3,8-liter turbomotor met 580 pk. Vermoedelijk doet dit groene exemplaar het ietsjepietsje sneller dankzij een uitlaat van Edo Competition.

Reacties

  • Erik Theunissen heeft op 14 februari 2017 geschreven:

    Degene die dit heeft samengesteld verdient een plaatje met daarop zijn naam en de vermelding “held” en maak dat plaatje dan ook maar meteen in de kleur Extra Vergine Groen

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)