
We zeggen dit omdat we om je geven. Maar het is twee jaar geleden – het is tijd om verder te gaan met je leven. De Volkswagen Arteon VR6, hoe hardnekkig de geruchten destijds ook waren, gaat niet meer komen. Echt niet. En de beste manier om over de VR6-droom heen te komen, is een rebound-Arteon. Het liefst een Volkswagen Arteon met 480 pk.
Het nieuwsbericht over de waarschijnlijke komst van een Arteon met VR6-motor is inmiddels dus al twee jaar oud. Omdat je de hoop dus niet met enige redelijkheid kon laten varen, gingen we naarstig op zoek naar een alternatief. Want jij bent niet de enige die een waardige motorisering voor het vlaggenschip van Volkswagen wil. En tjonge, hebben we die gevonden.
Het inmiddels welbekende HGP Turbonachrüstung in Duitsland is zeer bedreven in het opleuken van de 2,0-liter viercilinder van Volkswagen. Met een nieuwe turbo, een andere uitlaat en een scala aan randzaken verhogen ze het vermogen van 190 pk naar… 483 pk. Voor de zekerheid monteren ze ook een versterkte DSG-bak.
Een Volkswagen Golf met 480 pk sprint in iets meer dan 3,2 seconden naar de 100 km/u en in 10,7 seconden van 0 naar 200 km/u. De Arteon met dezelfde motor zal ietsjes langzamer, of beter: minder snel zijn. Alle onderdelen voor de vermogenstoename kosten 13.200 euro. De montage kost 1.700 euro. De Arteon op de foto’s is trouwens ter referentie, omdat we het mooie platen vonden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear



Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI


Prijs Volkswagen Arteon Shooting Brake is bekend


Bagageruimte VW Arteon Shooting Brake valt wat tegen


Volkswagen Arteon Shooting Brake R met 320 pk is hier


Volkswagen Arteon Coupé is een digitale droom



Ex-ontwerpbaas van Bentley zegt dat kleine auto’s ontwerpen moeilijker is dan hypercars





Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line review: Identiteitscrisis



Komt er een Volkswagen ID.2all GTI?


Volkswagen ID.2all is de elektrische VW-hatchback van 25.000 euro


Voel je maar oud: De Volkswagen Golf 5 werd alweer 20 jaar geleden geïntroduceerd


Het grootste irritatiepunt van de Volkswagen ID.3 blijft na de facelift


HGP Volkswagen Multivan T7 met 340+ pk gaat voluit op de Duitse Autobahn


Met 350 km/u de Polizei passeren


HGP Volkswagen Golf R houdt Audi RS 6 bij


HGP Porsche Cayenne laat 962 pk los op Autobahn


HGP Audi RS 4 is een gekrompen RS 6


HGP Audi RS 6 doet 786 pk en 1.061 Nm





Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line review: Identiteitscrisis


Dit zijn alle elektrische stationwagens die nu of binnenkort te koop zijn


De Peugeot 508 is na de facelift nog altijd een van de mooiste stations van dit moment


Is de BMW M3 Touring de perfecte gezinsauto voor de wintersport?


AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


De nieuwe BMW M3 CS is een CSL met vierwielaandrijving (550 pk)


Subaru WRX STi met Ferrari V8 klinkt hemels


Al deze Nissan V8-motoren uit de IndyCar staan te koop



Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)


Roush rust de nieuwe Ford Mustang uit met een supercharger (300 pk extra!)


Deze prachtige Aston Martin DB6 is nu een elektrische auto


Koop deze Volvo 740 Turbo met V6 en een bekende eerste eigenaar



Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7


Luister naar de opvolger van de Mercedes-AMG GT





Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line review: Identiteitscrisis



Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)


Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé review: Oneindig koppel



Komt er een Volkswagen ID.2all GTI?



Ex-ontwerpbaas van Bentley zegt dat kleine auto’s ontwerpen moeilijker is dan hypercars


Waarom is Euro 98 (E5) ineens zoveel duurder dan Euro 95 (E10)?



Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7


Sneu: Merels bakfiets maakt haar kinderen definitief pro-auto


EV-mythbuster: ‘Met een grotere accu hoef je minder vaak te stoppen’


Reacties