Een Volkswagen Arteon met 480 pk, kan gewoon

De VR6 gaat er niet komen, vrezen we. Dit is het alternatief

Volkswagen Arteon R-Line Goud USDM
onderdelen voor 2.0 TSI HGP 480 pk
2.0 TSI HGP 480 pk
Volkswagen Arteon R-Line Goud USDM
Volkswagen Arteon R-Line Goud USDM
Volkswagen Arteon R-Line Goud USDM
Volkswagen Arteon R-Line Goud USDM
Volkswagen Arteon R-Line Goud USDM
Volkswagen Arteon R-Line Goud USDM
onderdelen voor 2.0 TSI HGP 480 pk
2.0 TSI HGP 480 pk
Volkswagen Arteon R-Line Goud USDM
Volkswagen Arteon R-Line Goud USDM
Volkswagen Arteon R-Line Goud USDM
Volkswagen Arteon R-Line Goud USDM
Volkswagen Arteon R-Line Goud USDM

We zeggen dit omdat we om je geven. Maar het is twee jaar geleden – het is tijd om verder te gaan met je leven. De Volkswagen Arteon VR6, hoe hardnekkig de geruchten destijds ook waren, gaat niet meer komen. Echt niet. En de beste manier om over de VR6-droom heen te komen, is een rebound-Arteon. Het liefst een Volkswagen Arteon met 480 pk.

Het nieuwsbericht over de waarschijnlijke komst van een Arteon met VR6-motor is inmiddels dus al twee jaar oud. Omdat je de hoop dus niet met enige redelijkheid kon laten varen, gingen we naarstig op zoek naar een alternatief. Want jij bent niet de enige die een waardige motorisering voor het vlaggenschip van Volkswagen wil. En tjonge, hebben we die gevonden.

Het inmiddels welbekende HGP Turbonachrüstung in Duitsland is zeer bedreven in het opleuken van de 2,0-liter viercilinder van Volkswagen. Met een nieuwe turbo, een andere uitlaat en een scala aan randzaken verhogen ze het vermogen van 190 pk naar… 483 pk. Voor de zekerheid monteren ze ook een versterkte DSG-bak.

Een Volkswagen Golf met 480 pk sprint in iets meer dan 3,2 seconden naar de 100 km/u en in 10,7 seconden van 0 naar 200 km/u. De Arteon met dezelfde motor zal ietsjes langzamer, of beter: minder snel zijn. Alle onderdelen voor de vermogenstoename kosten 13.200 euro. De montage kost 1.700 euro. De Arteon op de foto’s is trouwens ter referentie, omdat we het mooie platen vonden.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws