Elektrische Nissan Skyline R32 doet burnout

Een elektrische burnout is wat onwennig. Er mist geluid

elektrische nissan skyline r32
elektrische nissan skyline r32
elektrische nissan skyline r32
elektrische nissan skyline r32
elektrische nissan skyline r32
elektrische nissan skyline r32
elektrische nissan skyline r32
elektrische nissan skyline r32

Om te beginnen: maak je niet dik. Hier is heus geen Nissan Skyline R32 GT-R geofferd aan de elektrogoden. Vermoedelijk was het gewoon een suffe Skyline GTS-driftauto die toch al rijp was voor de sloop.

De elektrische Nissan Skyline R32 is een driftauto van Zero EV. Het bedrijf verkoopt conversiekits met Tesla-techniek, zodat iedereen zijn of haar auto kan ombouwen tot zoemend monster. In het aangepaste subframe achter hangt een Tesla Large Drive Unit met 455 pk en 450 Nm koppel. Al het accuspul ligt voorin, waar ooit de zes-in-lijn lag. De conversiekit kost je zo’n 10.000 euro. Daar kun je voor 1.000 euro nog een gelimiteerd slipdifferentieel bijkopen.

Hieronder zie je hoe de elektrische Nissan Skyline R32 zijn eerste banden vernielt. En zonder geluid is het toch wat, eh, vreemd. Alsof je een slok cola neemt en het blijkt koude koffie te zijn. We zijn niet rouwig om het sneuvelen van de Skyline-motor, maar toch mist er iets.

Geschreeuw van een zescilinder en geblaas van een turbo, bijvoorbeeld. Toch is de keuze voor een elektrische aandrijving bij een driftauto best logisch. Je hebt bakken met koppel dat op elk moment beschikbaar is. En dat is best handig met de kunst van choreografisch bandenslopen.

Elektrische Nissan Skyline R32 doet burnout

Reacties
  1. Ruben zegt op 31 mei 2018 om 19:59:

    Best enjoyed with Eurobeat music

  2. _ zegt op 31 mei 2018 om 15:18:

    the legend is killed

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken