Hoewel het Verenigd Koninkrijk niet meer op het verjaardagspartijtje van de Europese Unie mag komen, lopen ze wel redelijk gelijk als het gaat om de overgang naar elektrisch rijden. Ze willen in 2030 geen verkoop meer van benzine- en dieselauto’s zonder hybride hulpjes. In 2035 wordt ook daar de nieuwverkoop van benzineauto’s en diesels helemaal verboden. Daarvoor moet er uiteraard nog wel wat gebeuren. Daarom wordt het in het VK verplicht om elke nieuwbouwwoning van een laadpaal te voorzien.
Tijdens een conferentie van de Confederatie van de Britse Industrie (CBI) gaat Boris Johnson, de minister-president van het Verenigd Koninkrijk, aankondigen dat elke nieuwbouwwoning een eigen laadpaal krijgt. Dat meldt Sky News. Maar dit geldt niet alleen woningen – ook andere panden moeten voldoen aan deze verplichting. Bij renovaties van bestaande gebouwen moet de aannemer laadpalen plaatsen als er meer dan tien parkeerplekken zijn. De paaltjes zouden net geen 1.000 euro per stuk kosten.
De exacte uitwerking van het plan om elke nieuwe woning van een laadpaal te voorzien, is niet bekend. Er zijn namelijk nogal wat haken en ogen te bedenken. Bij een huis zonder oprit heb je geen garantie dat je voor de deur kunt parkeren. Dan zou je de kabel over de stoep moeten laten lopen.
Mark heeft op 25 november 2021 geschreven:
Altijd weer dezelfde domme opmerking dat het net er niet geschikt voor is, gewoon lekker v2l gebruiken en er is niks meer aan het handje.
Mark gelooft in sprookjes heeft op 26 november 2021 geschreven:
Zie daar de wonderoplossing! Alles problemen zijn in 1x de wereld uit! Mark is ons leidend licht! Maar niet heus. Je bent wel heel naïef als je dat gelooft.
Digishape heeft op 23 november 2021 geschreven:
Dat draagt lekker bij aan het milieu zo’n ongebruikte laadpaal bij de woning van Britse petrolheads!
Hihi die Boris heeft op 22 november 2021 geschreven:
Daar is weer zo’n wild idee. Het Britse elektriciteitsnet is hier op geen enkele manier op voorbereid. Maar ach, dat waren ze ook niet op de Brexit en dat bleek achteraf ook niet bepaald een succes…