F1 2018 review

Is F1 2018 dit jaar weer de moeite waard om te kopen?

F1 2018 review
F1 2018 review
F1 2018 review
F1 2018 review
F1 2018 review
F1 2018 review
F1 2018 review
F1 2018 review
F1 2018 review
F1 2018 review
F1 2018 review
F1 2018 review
F1 2018 review
F1 2018 review
F1 2018 review
F1 2018 review

Stel je eens voor: je bent een ijsjesfabrikant. Laten we je bedrijf Sven en Berry noemen. En je krijgt de opdracht: maak bananenijs dat iedereen lekker vindt. Eén probleem: je hebt nog nooit banaan op én je mag ook geen banaan proeven. Je kunt alleen afgaan op beelden van televisie en internet. Oh, en nog één ding: hij moet proeven zoals mensen die ook nog nooit banaan ophebben, denken dat banaan proeft. Snap je het nog?

Vervang nu banaan met een F1-game. Dan heb je ongeveer de uitdaging waar ontwikkelaar Codemasters voor stond. Ze moeten een game maken voor de autosport met de meest paranoïde teams ter wereld. De teams delen geen informatie en laten niemand in de F1-auto’s van dit jaar rijden. En bovendien moet het F1 2018 speelbaar zijn voor iedereen.

Dus wat deed Codemasters? Ze gooiden voor F1 2018 de volledige wegligging van vorig jaar in de prullenbak en begonnen met een leeg vel papier. David Greco stond als Car Handling Developer aan het hoofd van de wegligging. Hij reed onder meer in de Formule 3, Formule Renault en Formule Ford. Het doel was de wegligging van F1 2018 realistischer te maken dan het vorige deel.

Hoe deden ze dat?

Veel focus lag op de dempers van de auto’s en hoe de auto reageert op het circuit. Als je nu te lomp over de kerbstones klapt, zul je je auto kwijtraken – dat was bij de vorige editie niet zo. De auto reageert veel sterker en raakt uit balans. De moeilijkheid en het realisme gaat hiermee omhoog. F1 2018 is nog altijd geen volbloed simracer. De wegligging voelt natuurlijk en ook de force feedback vertelt je wat je moet weten. Codemasters vond een goede balans tussen realisme en benaderbaarheid.

ERS

Een andere toevoeging is het zelf managen van het Energy Recovery System (ERS). Programmeer op je stuur een knop om de boost van je elektromotor hoger of later te zetten. Tijdens je kwalificatie kun je dan een ronde rustig aan doen en opladen om de volgende ronde met een volle batterij een snelle tijd te klokken. Het voegt een extra puzzel-element toe aan het racen.

Interviews

De leukste toevoeging aan F1 2018 zijn de interviews tussen de trainingen en wedstrijden door. Hierin kun je je frustratie luchten of je lof uiten richting je team. Hierdoor zul je de liefde of haat van bepaalde afdelingen binnen je team op de hals halen. Mats je de mensen die je motor bouwen, zullen ze je belonen met betere (of goedkopere) upgrades. Wederom: puzzelen.

F1 2018: conclusie

Met F1 2018 zet de gamereeks weer een flinke stap. Je stapt gemakkelijk in en kunt goed zelf bepalen hoe moeilijk en uitgebreid je de ervaring maakt én hoeveel tijd je erin wilt steken. Voor de doorgewinterde F1-simracer zal de wegligging wellicht iets te simpel zijn, maar de meesten zullen zich uitstekend vermaken met de game. Oh, en ook voegen de makers dit jaar meer klassieke F1-racers toe.

En wil je de beste deal scoren met F1 2018? Neem nu een jaarabonnement voor 69,95 euro en krijg de game ter waarde van 69 euro er gratis bij!


preview


Nieuwste van TopGear

Autonieuws