Ferrari kon het niet laten. Toen ze zagen hoe V12-machines van de concurrentie, bijvoorbeeld de Aston Martin DBS, het geld van liefhebbers losweekten, is hier nu ook de Ferrari 812 GTS.  De aankondiging komt kort na de onthulling van de Ferrari F8 Spider. Als je kapsel genoeg door de war is, kun je de hardtop, die van achter komt, elektrisch laten dichtklappen. Als je binnen de bebouwde kom rijdt (lees: niet harder dan 45 km/u rijdt), heb je binnen 14 seconden weer een dak boven je hoofd.

De 6,5-liter V12 met 800 pk en 718 Nm kan drie landen verderop de doden wekken uit hun eeuwige slaap.  Het betere verkoopwerk laat Ferrari doorgaans over aan de V8-cabrio’s zoals de California, Portofino en de Spider-versies van de 458, 488 en nu de F8 Tributo. Andere motorconfiguraties kwamen voornamelijk als gelimiteerde uitvoeringen; denk bijvoorbeeld aan de 550, 575 en de 599. Het gros hiervan zit veilig weggestopt in een verzameling en ziet nog minder zonlicht dan een Minecraft-verslaafde.

De prestaties van de Ferrari 812 GTS

Dit is de Ferrari voor het volk. Of in ieder geval, volk dat meer dan 300.000 euro in een oude sok heeft liggen. Ondanks de extra 75 kilo voor de dakconstructie en de verstevigingen meebrengen, vliegt de cabrio van 0 naar 100 km/u in minder dan drie seconden en van 0 naar 200 km/u in 8,3 seconden. De topsnelheid van de 812 GTS is 340 km/u. Het Ferrari-rode lijntje begint kom je tegen bij 8.900 tpm. Je kunt je gehoorapparaat wel alvast gaan bestellen.

Elektronische spielerij in de Ferrari 812 GTS

Zoek een stel bochten op en de Ferrari 812 GTS gebruikt dezelfde elektronische speeltjes als de 812 Superfast. Bijvoorbeeld de Side-Slip Angle Control, de Manettino-knop en de variabele stuurbekrachtiging die je helpt met tegensturen tijdens het driften.  Niets hiervan verdween in de prullenbak; de GTS is een serieuze machine. Het enige probleem: waarom kwam ie niet vier maanden eerder?

Reacties

  • Chris heeft op 10 september 2019 geschreven:

    De prijs van dit prachtige kunstvoorwerp ligt nog minstens 1 tot 2 ton hoger in de praktijk, want er komen nog diverse opties bij.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)