Ferrari F40 Tribute is je toekomstige posterdroom

De toepasselijke motor heeft Ferrari al: een V8 met twee turbo's

Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute
Ferrari F40 Tribute

Een nieuwe Ferrari F40 zou eigenlijk pas in 2027 weer mogelijk kunnen zijn. Dan zou de naam slaan op het vieren van de veertigste verjaardag van de originele F40. De eerste naamdrager vierde namelijk op zijn beurt de veertigste verjaardag van het merk Ferrari. En als ie dan toch komt, mag ie best wat inspiratie lenen van deze creatie.

Je kijkt naar de Ferrari F40 Tribute, zoals ie bedacht is door ontwerper Samir Sadikhov. De digitale schets pakt elementen van de F40 van weleer, zoals de NACA-luchtinlaten, de spoiler en de groeven in de achterspoiler en boetseert ze op een Ferrari FXXK. Het is een zoekplaatje van retro-elementen om bij weg te dromen.

De 3D-render van de Ferrari F40 Tribute is compleet met interieur. Opvallend zijn de stoelen, die eigenlijk geen stoelen zijn, maar een soort doorlopende bank. Net als in de Lamborghini Sesto Elemento moeten de pedalen en het stuur versteld worden. Specificaties droomt Samir er niet bij, maar traditiegetrouw zou er een V8 met twee turbo’s achterin moeten liggen. En laat Ferrari die nou het hebben.

Foto’s: Samir Sadikhov

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws