Het blijft toch altijd een vreemde gewaarwording. Je kunt bij Ferrari niet meer terecht voor een 2+2 Gran Turismo als de 456GT, 612 Scaglietti, FF of GTC4, maar wel voor een crossover. Het is natuurlijk wat de markt wil, maar een crossover of SUV-achtige is een beetje vreemd. Misschien was het niet vreemd genoeg. Delta4x4 heeft namelijk een echte offroader gemaakt van de Ferrari Purosangue.

Mocht je Delta 4×4 niet kennen, dat is een specialist uit Pfaffenhofen an der Glonn, inderdaad: Duitsland. Ze bestaan al veertig jaar en je kunt ze gerust offroadspecialisten noemen. Als je een Suzuki Jimny, Jeep Wrangler of Mercedes G450d hebt en daarmee door de rimboe wil gaan, ga je naar Delta4x4 om de auto geschikt te maken. Het is dus zeker niet een bedrijf als Mansory.

Ferrari Purosangue wordt offroader dankzij Delta4x4

Maar ook als je iets minder voor de hand liggende auto hebt en toch wil terreinrijden, dan helpt Delta4x4 je graag. In dit geval helpen ze ene Sammy Autotester. Als we die op YouTube opzoeken, zien we een klein hondje dat auto’s schijnt te testen. Wellicht is het een andere Sammy. Er zijn meerdere hondjes die Dikkie (of Sammy) heten, natuurlijk.

Delta4x4 Ferrari Purosangue offroader bruin (2025) achterkant zijkant links garage

Sammy is van plan om met de Purosangue de Pan American-route te gaan afleggen. Dat is officieel de route van Buenos Aires (Argentinië) naar Monterey (Verenigde Staten). Er is ook een onofficiële route van Ushuaia (zuiden van Chili) naar Prudhoe Bay (noorden van Alaska). Welke route hij kiest, is niet duidelijk, maar vaststaat dat niet alle wegen even goed zijn en dat er zeker het nodige offroad-werk bij komt kijken.

Beadlock-velgen met offroadbanden

De wielen zijn aangepast voor de trip. Het zijn Delta4x4 Beadlock-velgen. Ze zien er al jarenlang hetzelfde uit en staan geweldige onder een 4×4 of pick-up. Op de Ferrari ziet het wat maf uit. De velgen zijn bijzonder licht en voorzien van enorme BF Goodrich AT-banden, waardoor je met gemak over een gravelpad of door de modder kunt baggeren. Die extra boutjes zijn onderdeel van de Beadlock-technologie. Hierdoor zit de band beter op de velg, ideaal als je met zeer lage bandenspanning rijdt.

Lees ook: Je kunt nu deze ‘Ferrari Purosangue’ kopen bij het verstandigste merk ter wereld (voor een schappelijke prijs)

De wielenset kost 12.300 euro. Dat is een all-inprijs voor de velgen én de banden. Dat is aanzienlijk goedkoper dan de originele velgen, die behoorlijk prijzig kunnen zijn. Een groot verschil is de maatvoering. De Purosangue heeft standaard een breedset (achterbanden breder dan voor) en een hoogteset (velgen achter kleiner dan voor). De wielenset is nu te bestellen. Hopelijk volgen er ook nog portaalassen, een liftkit, een dakrek en een LED-bar om de look compleet te maken.

Eén reactie op “Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader”

  1. Beetje vreemd, maar toch zie ik dit liever dan weer een Ferrari die alleen in de stalling staat.
    Auto’s zijn er om gereden te worden!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *