Inmiddels zijn we allemaal wel heel benieuwd hoe de Ford Mustang Mach-E GT rijdt. Helaas moeten we het nog even doen met de belofte van Ford dat het allemaal wel in orde is. Op het Go Electric Event van het merk in Rotterdam namen we plaats op de achterbank van de snelste versie van de Ford Mustang Mach-E voor een rondje door de stad. Nee, we mochten in verband met het coronavirus en de anderhalve meter niet voorin zitten. Dit is wat ons als achterpassagiers opviel aan de nieuwe elektrische SUV van Ford.

Waar zijn de deurgrepen?

De deuren van de Ford Mustang Mach-E gaan open met een normale sleutel, maar je kunt ze ook via een app openen. En als je telefoon leeg is? Dan zit er nog een cijferslot op de bestuurdersdeur. De deur open je door op een rond knopje te drukken, daarna kun je met een vaste hendel de deur openen. De achterdeuren hebben niet eens een hendel, alleen een knopje. Als je daar op drukt, schiet de deur een centimeter open zodat je hem aan de rand kunt opentrekken. Aan de binnenkant zit ook een bijzonder palletje. Handig (maar niet per se nieuw) is dat je via de app ook de voorste kofferbak op afstand kunt openen. Zo kan bijvoorbeeld een bezorger daar een pakket in plaatsen, zonder dat hij of zij toegang heeft tot de volledige auto.

Konden jullie een beetje achterin zitten?

Ja hoor. We zaten achter een bestuurder van nog geen 1,70 meter, dus we zaten met ons 1,92 meter vorstelijk. We gokken dat we nog prima achter onszelf hadden kunnen zitten zonder al te veel moeite. Hoofdruimte is er zat. De bank zit verder prima en voor zover we dat achterin ervoeren, is de Ford Mustang Mach-E redelijk stevig geveerd maar niet oncomfortabel. Vraag de bestuurder wel rustig over korte drempels te gaan. Lekker voor de lange reizen is de fluistermodus. Dan zet de Mustang alle geluiden uit, wordt de gas- en remrespons teruggeschroefd en gaat de sfeerverlichting over op een zachte kleur. Zo zou je lekker in slaap gesust moeten worden.

En verder?

Ford huurde een parkeergarage af om in de onderste verdieping het sprintje van 0 naar 80 km/u te demonstreren. We kunnen in ieder geval melden dat de auto genoeg in huis heeft om het gemiddelde sprintje aan het stoplicht te winnen. De 0-100-tijd van de GT zou 3,7 seconden zijn. Verder hadden we mooi zicht op het enorme 15,5-inch scherm op het dashboard. Tof is dat er een fysieke draaiknop is voor het volume, maar dat de binnenkant van de draaiknop wel een scherm is. Auto’s met echte volumeknoppen hebben altijd een streepje voor. Hoe het rijdt, daar zijn we nu wel benieuwd naar.

Wanneer komt de Ford Mustang Mach-E GT naar Nederland?

Normaal gezien zou hij volgende maand moeten arriveren, maar de fabriek in Mexico moest een tijdje op slot. De planning is nu februari 2021 voor de eerste exemplaren. Je moet wel achter aansluiten in de wachtrij, want de teller staat in Nederland al op 2.000 bestellingen. De prijs van de snelle Ford Mustang Mach-E GT is niet bekend, maar zeker is dat hij meer dan 70.000 euro gaat kosten. De minder snelle Mach-E heb je al vanaf iets meer dan 58.000 euro.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)