
Niet al te lang geleden reden we in de Mercedes-AMG E 63 Brabus 800. De ingreep van Brabus zorgt voor een gewelddadigheid van een nieuw, haast ongekend niveau, dankzij 800 pk en 1.000 Nm koppel. En net nu onze nekwervels weer enigszins op hun oorspronkelijke positie zitten, klapt G-Power over Brabus heen met hetzelfde vermogen, maar dan in een C-klasse. Die van nature al zo’n 170 kilo lichter is.
De G-Power Mercedes-AMG C 63 verhoogt het vermogen met 324 pk en stort er 350 extra newtonmeters koppel bij. Van 0 naar 100 km/u doet de C-klasse nu in slechts 3,4 seconden. De topsnelheid neemt flink toe naar 330 km/u. Het vermogen is het resultaat van nieuwe turbo’s, nieuwe zuigers, een nieuwe uitlaatlijn en bijpassende software. Als finishing touch monteert G-Power oranje motorbedekking.
Wat kost de G-Power Mercedes-AMG C 63?
Inclusief montage kost de krachtkuur 35.955,15 euro. Dat is bovenop de aanschafprijs van 134.197 euro voor een C 63 S Sedan. Optioneel kun je een luider uitlaatsysteem laten monteren, dan ben je nog eens 6.000 euro verder. Goed, knoop er dan nog maar een nieuw setje 20-inch hoepels bij – dan mag je nog eens 8.000 euro verder voor de velgen die je op de foto’s ziet. Naafkapje van G-Power? Trek dan nog eens je portemonnee voor 95 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De Mercedes-AMG C 43 is nu een viercilinder met 408 pk

Kooptip: oude Mercedes C 63 AMG van Michael Schumacher

Mercedes C 300

De 10 snelste stationwagens ter wereld

Stig Drifts: Mercedes C 63 Black Series

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

De S-klasse Haute Voiture is de ultieme Maybach

Doornbos: Mercedes bemoeit zich steeds minder met het F1-team

Het record voor de duurste auto ooit verkocht is naar verluidt verpletterd

Will.i.am plakt met Mercedes de neus van een G-klasse op een AMG GT 4-door

De Brabus 900 Crawler is een knotsgek woestijnspeeltje

G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

G-Power G5M Hurricane RR is een BMW M5 met 900 pk

G-Power BMW M340i Touring groeit naar 510 pk

G-Power BMW M5 Hurricane doet Bugatti-dingen

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

De grille bij de BMW 3-serie facelift blijft binnen proporties

BMW M3-rijder vermaakt publiek bij bekendste bocht van de Nürburgring

Gasten bouwen rupsbanden op een Tesla Model 3

Audi A4 stuitert over de snelweg achter sleepauto aan

Driftauto vliegt spontaan in de fik tijdens evenement

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

De Manhart Cayenne CRT 800 heeft 1.090 Nm en een net niet voorspelbaar aantal pk’s

De nieuwe Rolls-Royce Phantom van Jon Olsson is verbouwd in Nederland

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

De S-klasse Haute Voiture is de ultieme Maybach

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Prodrive werkt aan een (tweedeurs!) Subaru Impreza restomod

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Opel Rocks-e: 1e rij-indruk

Reacties