Gepantserde Rolls-Royce Cullinan is 1 meter langer

De hoogste vorm van bepantsering, één hele meter extra en het hoogste prijskaartje voor een Cullinan

Foto('s): Klassengepantserde rolls-royce cullinan
Foto('s): Klassengepantserde rolls-royce cullinan
Foto('s): Klassengepantserde rolls-royce cullinan
Foto('s): Klassengepantserde rolls-royce cullinan
Foto('s): Klassengepantserde rolls-royce cullinan
Foto('s): Klassengepantserde rolls-royce cullinan
Foto('s): Klassengepantserde rolls-royce cullinan
gepantserde rolls-royce cullinan
gepantserde rolls-royce cullinan
gepantserde rolls-royce cullinan
gepantserde rolls-royce cullinan
gepantserde rolls-royce cullinan
gepantserde rolls-royce cullinan
gepantserde rolls-royce cullinan

De Rolls-Royce Cullinan is groot en sterk geworden – en dat helemaal zonder pindakaas. Het Duitse bedrijf Klassen wil niet wachten tot Ro-Ro zelf met een Long Wheel Base-versie komt en bouwt zijn eigen variant.

Het enorme lel groeide met 1.016 millimeter naar een totale lengte van 6.367 millimeter. De deuren blijven gelijk qua lengte in de standaard uitvoering, het bedrijf zet in dat geval letterlijk een stuk tussen de deuren in. Optioneel rekken ze de deuren uit en verhogen ze het dak. Zelfs een gepantserd panoramadak staat op de optielijst.

Vervelend als je ook de optie voor schietstoel hebt aangevinkt. En wat weegt zo’n dak? Onder het motto ‘nu we er toch zijn’, rust Klassen de verlengde Rolls-Royce Cullinan uit met bepantsering van niveau B7 – dat is het hoogste niveau voor een personenauto. Voldoende om een vergismoord lachend te overleven. Zwaarder geschut moet ook geen enkel probleem zijn.

Binnenin doet de gepantserde Rolls-Royce Cullinan zijn uiterste best om je af te leiden van de rondvliegende kogels. Led-sfeerverlichting, een nieuw multimediasysteem, een Bang & Olufsen-audiosysteem en een scheidingswand tussen jou en de chauffeur doen zelfs de Molenbeek aanvoelen als de PC Hooftstraat.

Wat kost de gepantserde Rolls-Royce Cullinan?

Een hoop. Laten we het daar maar op houden. Oké, vooruit: in Duitsland kost ie 1,8 miljoen euro. Dat is dus zonder bepantserd panoramadak of verlengde deuren. En nog belangrijker: zonder BPM of BTW. Daar komt dus nog een flinke klap bovenop.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken