‘Nee, het ligt niet aan jou.’ ‘Ik kan je gewoon niet meer uitstaan.’ ‘Is het warm hier of verstik ik gewoon in deze relatie?’ ‘Ken je die film Andere Mensen?. Ik denk dat we die moeten zien.’ Het is een van de vele zinnen die vermoedelijk werkelijk uitgesproken, en waarschijnlijk nog een opmerking over een schoonmoeder links of rechts. Haas F1 spreekt zelf echter, zoals dat hoort, van een amicale beëindiging van het partnerschap met Rich Energy.

Volgens Haas F1 Team ligt een reorganisatie ten grondslag aan een herziene globale strategie. Ze wensen de aandeelhouders van Rich Energy het beste. De waarheid is dat het al geruime tijd rommelde tussen Haas en Rich. Al in juli verscheen er een opmerkelijke tweet van Rich Energy dat de energiedrankjesfabrikant de prestaties van Haas onacceptabel vond en zich terugtrok als sponsor. De relatie werd al snel gelijmd en het bleef even stil.

Nu is de kogel door de kerk. Haas F1 blijft de rest van het seizoen rijden met de zwart-gouden kleurstelling, maar zal waarschijnlijk zo snel mogelijk de tekstlogo’s van de auto’s afpulken. Het logo van het hert was al eerder verdwenen na een verloren rechtszaak in mei. Over een nieuwe sponsor wordt ook nog niet gesproken. De volgende race is in Singapore, dan zullen we zien hoe het team erbij loopt.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)