
In juni kondigde Ford de langverwachte vermogenscijfers van de nieuwe Shelby Mustang GT500 aan. De magische getallen: 770 pk en 847 Nm uit een 5,2-liter supercharged V8. Genoeg om een beetje leuk van je plek te kunnen komen, zou je zeggen. Maar Hennessey denkt daar anders over. Hennessey ziet de krachtigste Ford ooit gebouwd en grinnikt om zijn armetierige prestaties. Zodoende trakteren ze ons nu – slechts twee maanden later – op deze Hennessey Mustang GT500, met keuze uit drie verschillende vermogens.
Het begint met de Venom 850, die z’n motor opgelucht laat ademhalen en het schopt tot 850 Amerikaanse pk’s – dat is 861 pk zoals wij ze kennen – en 983 Nm. Als je dat niet voldoende vindt, kun je gaan voor de Venom 1000, goed voor – je raadt het al – 1.013 pk en 1.152 Nm. Maar de echte losbol gaat natuurlijk voor de Venom 1200-versie van de Hennessey Mustang GT500: 1.216 pk en een misselijkmakende 1.356 Nm. Om die cijfers te kunnen halen, heb je overigens wel speciale brandstof nodig (E85, of anders het spul dat NASCARS wegslobberen).
Alle extra kracht komt vrij doordat Hennessey de supercharger van de standaard motor verwijdert en vervangt door twee turbo’s. Uiteraard wordt de V8 op de nodige punten versterkt, net als de transmissie met dubbele koppeling, en ontvangt het koelsysteem een upgrade. Aan de buitenkant kun je de Hennessey Mustang GT500 herkennen aan zijn unieke uitlaten en bescheiden badges.
En dan te bedenken dat we bijna, bíjna begonnen te geloven dat een vermogen van 770 pk toch echt wel genoeg was. Oh, Hennessey. Als we jou toch niet hadden…
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Ford Mustang Dark Horse krijgt zieke* velgen van Carbon Revolution

Max Verstappen drift met de Ford Supervan 4 en Mustang Mach-E 1400

Na Tesla verlaagt ook Ford de prijzen, maar in Nederland zit het net even anders

Deze elektrische Ford Mustang Mach-E rouwauto doet in doodse stilte zijn werk

Wat blijft er van een kerstboom over die op het dak ligt bij 300+ km/u?


Zo klinkt de V8-motor van de Hennessey Venom F5 Revolution (1.800+ pk!)


De Hennessey Venom F5 Revolution is de circuitversie van de F5 (maar wel met kenteken)


Wanneer gaat de Hennessey Venom F5 eindelijk een snelheidsrecord breken?


Hennessey Venom F5: Hoe houd je 1.842 pk in bedwang?


De Hennessey Venom F5 Roadster krijgt iets minder vermogen


De Hennessey Venom F5 is klaar voor productie en een run van 480+ km/u



Wat blijft er van een kerstboom over die op het dak ligt bij 300+ km/u?


De Mustang GT500 van Hennessey produceert 1.200 pk


Je kunt nu een Ford Mustang met 900+ pk huren voor je roadtrip door Amerika


Een Ford Mustang Shelby GT500 met een handbak is mogelijk door een tuner


Shelby GT500KR komt feestvieren


Ford Mustang GT500 Heritage Edition krijgt dure strepen


Hennessey geeft Chevrolet Corvette C8 een supercharger en meer dan 700 pk


De Mammoth 1000 6×6 TRX is er voor wie één meter laadruimte tekortkwam


Hennessey McLaren 765LT: 0-100 in circa 2,1 s


Hennessey Ford Bronco krijgt V8 en 750 pk


Dodge Challenger HPE1000 sloopt je speakers


Hennessey F-150 Venom is geen hypercar



De Mercedes-AMG SL Roadster van Mansory ziet eruit als een speelgoedauto


Nissan bouwt oude Skyline GT-R om tot elektrische auto (of een hybride?)


Dit Nederlandse bedrijf verkoopt volledig vernieuwde Lancia Delta’s met 400 pk


Subaru WRX STi met Ferrari V8 klinkt hemels


Al deze Nissan V8-motoren uit de IndyCar staan te koop


Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)



De Mercedes-AMG SL Roadster van Mansory ziet eruit als een speelgoedauto


Waarom het opgegeven koppel van een elektrische auto vaak misleidend is


Spyker is misschien al eventjes dood, maar de soap eromheen nog lang niet


Deze EV-conversie voor je oude Porsche 911 geeft hem 3.900 Nm


De toffe elektrische Renault 5 wordt goedkoper dan de Zoe


Reacties