
De 0-100-tijden van productieauto’s krimpen nog harder dan de wc-rollenvoorraad van een supermarkt tijdens de aankondiging van een lockdown. De snelste A-klasse zit al in 3,9 seconden op de 100 km/u en in een luttele 2,5 seconden zit een Tesla Model S op Nederlandse snelwegsnelheden. Waar zitten we over een paar jaar? De Tesla Roadster moet in de toekomst in 2,1 seconden naar de 100 schieten en de Aspark Owl in 1,9. Misschien dat we er dan redelijk zijn, als je kijkt wat deze opgepepte Honda Civic nodig heeft om er nog een seconde van af te halen.
Deze Honda Civic gebruikt speciale dragbanden zonder profiel (*slik*, hoe heet dat ook al weer?), een plakkerige dragstrip en 1.500 pk om in 1,1 seconden van 0 naar 96 km/u te gaan (60 mijl, voor de liefhebber). De aandrijving komt van een 2,2-liter K24 Honda-motor met een grote GTX50-turbo van Garret. De kwartmijl doet ie in 7,45 seconden met een snelheid van 300 km/u. De Civic houdt het record in handen van ‘snelste vierwielaangedreven Honda ter wereld’, volgens de uploader van de video. En dat geloven we direct, want hoeveel ken je er?
Honda Civic doet 0-100 in 1 seconde en een beetje
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze Honda Civic die (voor weinig?) wordt verkocht door Nederlandse overheid heeft leuke verrassing onder de motorkap

Deze beroemde Honda CR-X heeft twee benzinemotoren en kan van jou zijn

Mugen maakt de Honda Civic Type R nog een tikkeltje dikker, maar gaat net te ver

Auto lijkt spontaan te smelten op de oprit, maar fabrikant weigert iets te doen

Waarom de Honda Civic Type R de beste performance-auto van 2023 is

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Dit ooit grote merk stuurt medewerkers met vervroegd pensioen omdat mensen een EV willen

Deze betaalbare auto’s zijn ook nog eens heel betrouwbaar, volgens onderzoek

Deze Honda Civic die (voor weinig?) wordt verkocht door Nederlandse overheid heeft leuke verrassing onder de motorkap

Dit in Nederland vergeten automerk gaat een gigantische comeback maken (als jullie allemaal waterstof gaan kopen)

Honda wil niet meer fuseren met Nissan, maar dat is niet direct slecht nieuws voor Nissan

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat
