De autoshow van Seoul is aan de gang. Een uitgelezen kans voor Hyundai om op eigen bodem te laten zien wat hun toekomstplannen zijn. Dat doen ze door middel van twee conceptcars: de Blue2 en de Sonata Hybrid.

De Blue2 wordt aangedreven door een brandstofcel die gebruik maakt van waterstof, op eenzelfde manier als Honda dat al een tijdje doet met de FCX Clarity. Op papier zijn dit soort auto’s dé machines van de toekomst, maar daarbij komt het kleine probleem kijken dat je nog bijna nergens waterstof kunt tanken. En dat de techniek (nog) verschrikkelijk duur is. Maar het is in ieder geval goed om te weten dat ze ermee bezig zijn, daar in Korea.

Op dit moment een stuk realistischer is de Sonata Hybrid. Deze flinke sedan levert 191 pk uit een 2,0-liter benzinemotor (150 pk) en een elektromotor (41 pk). Een aardig vermogen, en toch verbruikt ie slechts een liter benzine per 21 kilometer. In de eerste helft van dit jaar komt de auto in Korea al op de markt. Zijn wereldpremière maakt de Sonata Hybrid, net als de conceptversie vorig jaar, in april in New York.

Reacties