Hyundai i30 N Project C is lichter

Een i30 N, maar dan nog spannender

Hyundai i30 N Project C Karussell nurburgring
Hyundai i30 N Project C Pflanzgarten op Nurburgring
Hyundai i30 N Project C Karussell Schwalbenschwanz
Hyundai i30 N Stefan-Bellof-S Nurburgring
Hyundai i30 N Project C Karussell nurburgring
Hyundai i30 N Project C Brunnchen Nurburgring
Hyundai i30 N Project C Karussell nurburgring
Hyundai i30 N Project C Pflanzgarten op Nurburgring
Hyundai i30 N Project C Karussell Schwalbenschwanz
Hyundai i30 N Stefan-Bellof-S Nurburgring
Hyundai i30 N Project C Karussell nurburgring
Hyundai i30 N Project C Brunnchen Nurburgring

Albert Biermann, het hoofd van Hyundai’s N-afdeling, houdt wel van een feestje op wielen. De i30 N was al, vrij letterlijk, een knalfuif en met de Hyundai i30 N Project C geven ze een extra slinger aan de volumeknop. Het wordt de hardcore-versie van de i30 N.

De Hyundai i30 N Project C is een lichtere versie van de bestaande hot hatchback en het merk zal slechts een beperkt aantal produceren. Het Zuid-Koreaanse bedrijf schroeft koolstofvezel delen op de i30 N om het gewicht omlaag te halen. Ze voeren meteen maar wat aerodynamische aanpassingen door. Volgens Hyundai reageert de Project C sneller op input van de bestuurder dan de eerdere i30 N.

Het vermogen van de Hyundai i30 N Project C blijft 275 pk, net als de sterkste versie van de reguliere i30 N. Verwacht dat de auto in minder dan 6,1 seconden naar de 100 km/u sprint en dat de topsnelheid 250 km/u blijft. Schakelen gaat via een handbak met zes versnellingen. De i30 N is voorzien van een schakelindicator en geeft automatisch tussengas bij het terugschakelen.

Volgende maand pulkt het merk de camouflagewrap van de Hyundai i30 N Project C. Alle 600 exemplaren komen naar de Europese markt – de releasedatum volgt later. We verwachten, aan de hand van het vermogen, niet dat Hyundai met de Project C een Nürburgring-record ambieert. Je weet het echter nooit.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws