Hyundai Le Fil Rouge klinkt net zo mooi als ie is

Een nieuwe designtaal die wij goed verstaan

Foto('s): HyundaiHyundai Le Fil Rouge
Foto('s): HyundaiHyundai Le Fil Rouge
Foto('s): HyundaiHyundai Le Fil Rouge
Foto('s): HyundaiHyundai Le Fil Rouge
Foto('s): HyundaiHyundai Le Fil Rouge
Foto('s): HyundaiHyundai Le Fil Rouge
Foto('s): HyundaiHyundai Le Fil Rouge
Hyundai Le Fil Rouge
Hyundai Le Fil Rouge
Hyundai Le Fil Rouge
Hyundai Le Fil Rouge
Hyundai Le Fil Rouge
Hyundai Le Fil Rouge
Hyundai Le Fil Rouge

Het concept dat je hierboven op de foto’s ziet, had (volgens Google Translate) de Hyundai Ppalgan Sil kunnen heten. Maar de Koreanen weten dat je voor het overbrengen van emotie bij de Fransen moet zijn. Daarom heet ie nu Hyundai Le Fil Rouge, wat eigenlijk gewoon Hyundai ‘de rode draad’ betekent. Die naam is natuurlijk niet zomaar uit een hoge hoed getrokken. Als een rode draad moet dit concept de verschillende designtalen van vroeger, het heden en de toekomst verbinden. Deze uit zich door middel van dit concept in een nieuwe designfilosofie die Hyundai wil gaan volgen. Woah, dude.

Wie heeft de Hyundai Le Fil Rouge ontworpen?

Dit studiemodel is ontstaan uit de pen van Luc Donckerwolke. Aangezien deze Belgische designer aan de slag is geweest bij onder andere Audi, Seat en Lamborghini, is het geen wonder dat het ontwerp van het concept zeer appetijtelijk is. ‘We willen auto’s bouwen die het hart van bestuurders en passagiers sneller laat kloppen’, aldus het hoofd design van Hyundai.

Het ontwerp kenmerkt zich door de vloeiende lijnen en de doorontwikkelde Cascade-grille. Hyundai zegt zelf: ‘De dakstijlen voor en achter worden net als het dak zelf naadloos geïntegreerd in het silhouet van de auto – alsof de auto met een enkele pennenstreek is getekend.’ Missie geslaagd, lijkt ons.

Wat is dat voor een vreemde binnenkant?

Het interieur van het studiemodel zal niet veel verder komen dan de conceptfase. Een panoramisch display dat net zo zweverig is als het taalgebruik in het bijbehorende persbericht, bevindt zich achter het stuur. Verder is het hele interieur minimalistisch met veel moderne vormen en constructies. Het design van het exterieur zouden we wel graag op toekomstige modellen willen zien. En wie weet kan dit concept uitgewerkt worden tot een Stinger-tegenhanger.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken