
Het is duidelijk dat het ultragladde ontwerp van de Hyundai Ioniq 6 de meningen verdeelde toen het slechts een paar weken geleden werd onthuld. Als je er toen nog niet overtuigd was, zijn we er vrij zeker van dat de Hyundai RN22e je van gedachten zal doen veranderen. Het is in wezen een Ioniq 6 in volledige race-outfit en hij ziet er absoluut fantastisch uit.
Het is vermeldenswaard dat Hyundai nu ook heeft bevestigd dat zijn eerste volledig elektrische N-auto, de Ioniq 5 N, in 2023 zal worden gelanceerd. De N-lijn is wat AMG voor Mercedes is of RS voor Audi. Het zijn de snelste en sportiefste modellen uit de line-up. Deze Hyundai RN22e kun je zien als de voorbode van een Ioniq 6 N.
Het vermogen komt van twee elektromotoren (één op elke as) en in totaal krijgt deze Hyundai RN22e 585 pk en 740 Nm. Er is genoeg werk aan de remmen en de koeling gedaan om de Hyundai RN22e in staat te stellen consequent rondetijden neer te zetten zonder dat de prestaties afnemen. Geen woord over zaken als 0-100-tijden, maar Hyundai geeft wel toe dat zijn topsnelheid ergens ten noorden van 250 km/u ligt.
De Hyundai RN22e trilt meer dan een normale EV
De N-divisie ontwikkelt ook iets dat ze N Sound+ noemen, dat blijkbaar een ‘emotionele rijervaring voor geëlektrificeerde modellen’ zal bieden. In wezen is het gewoon een op prestaties gebaseerd geluid dat Hyundai door interne en externe luidsprekers kan pompen. Er is blijkbaar ook ‘N e-shift’ die met het geluid werkt om het gevoel en de trillingen te bieden die normaal gesproken worden geassocieerd met een versnellingspook. Interessant.
Eén reactie op “De Hyundai RN22e is voorbode van een snelle Ioniq 6 N”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Hyundai Ioniq 6 AWD review: Waarom de instapper beter is

Een roadtrip met de Hyundai Ioniq 6 en Staria Camper door Zuid-Korea

De Hyundai Staria is het Koreaanse alternatief voor de Volkswagen California

De nieuwe Hyundai Ioniq 6 haalt een actieradius van 610 kilometer

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Automerk vindt viertaktmotor opnieuw uit voor een 45 procent zuinigere aandrijflijn

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit jaar komt deze nieuwe waterstofauto naar Nederland, maar hoe duur is het nu om op waterstof te rijden?

Met deze nieuwe trend gaan automerken Tesla juist niet nadoen (en dat is maar goed ook)

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

ANWB waarschuwt dat je laadbeurt in het buitenland ineens 480 euro kan kosten als je niet oplet

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Gordelverklikker geliquideerd in Amsterdam: ‘Ik heb nergens spijt van’

In dit vakantieland is het binnenkort verplicht om een zwaailicht mee te nemen

Nu niemand meer een Tesla Model Y koopt, is een heel ander soort auto ineens de populairste in Europa

De ANWB tipt een wel heel bijzondere auto als meest waardevaste aankoop

Hyundai gaat de Tesla kant op. Allemaal teasers die nooit of veel te laat komen. De fanboys zullen er van smullen, maar de gewone koper laat het links liggen. Als de hype voorbij is stort de verkoop in. Net als bij Tesla.