
Voordat de Autosalon van Genève de deuren opent, geeft Volkswagen traditioneel een feestje waar ze alvast hun primeurs showen. Het nieuwe submerk van Volkswagen met de naam ID mag het spits afbijten. Voor de ID Vizzion hebben ze een flink blik clichés opengetrokken. De Vizzion is elektrisch, autonoom, intelligent, individueel, emotioneel en helemaal aan te passen.
Goed, zure modus uit: de ID Vizzion ziet er goed uit én het is een keer geen crossover. Pluspunten, dus. De buitenkant is qua afmetingen vergelijkbaar met een Passat en de cabine is zo groot als een Volkswagen Phaeton. Oh, en hij heeft hoogpolig tapijt. En omdat het een autonome auto is, ontbreekt het stuur volledig.
Twee elektromotoren zorgen voor vierwielaandrijving. Hij kan in 6,3 seconden naar de 100 km/u schieten. De vraag is waarom je dat zou willen als je zelf niet mag rijden. De topsnelheid is 180 km/u. Zo’n 665 kilometer actieradius moet haalbaar zijn én Volkswagen gaat hem echt produceren. Het blijft dus niet bij een concept. Hopelijk blijven de openzwaaiende deuren behouden.
De ID Vizzion is het vlaggenschip van het elektrische submerk. Volkswagen wil in 2020 meer dan 1 miljoen elektrische auto’s verkopen en de Vizzion moet voorop lopen. Volkswagen denkt dat de eerste volledig autonome auto (level 5) in 2025 mogelijk is. Dus voorlopig mogen we nog even zelf sturen.
Meer van TopGear


Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Wist je dat je (zelfs thuis) aan de laadpaal een onzichtbare heffing van zo’n 10 procent betaalt?

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Opel heeft nu een auto met AWD die sneller is dan de legendarische Opel Calibra Turbo 4×4

Stokoude dieselbus van bijna 20 jaar oud verkoopt beter dan Tesla

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

Hoe de Belastingdienst per ongeluk de Nederlandse wegen veiliger heeft gemaakt

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Laat ze er maar ook gelijk wat schermpjes in zetten. Heb je meer vermaak dan continue naar anderen te zwaaien.