
Voordat de Autosalon van Genève de deuren opent, geeft Volkswagen traditioneel een feestje waar ze alvast hun primeurs showen. Het nieuwe submerk van Volkswagen met de naam ID mag het spits afbijten. Voor de ID Vizzion hebben ze een flink blik clichés opengetrokken. De Vizzion is elektrisch, autonoom, intelligent, individueel, emotioneel en helemaal aan te passen.
Goed, zure modus uit: de ID Vizzion ziet er goed uit én het is een keer geen crossover. Pluspunten, dus. De buitenkant is qua afmetingen vergelijkbaar met een Passat en de cabine is zo groot als een Volkswagen Phaeton. Oh, en hij heeft hoogpolig tapijt. En omdat het een autonome auto is, ontbreekt het stuur volledig.
Twee elektromotoren zorgen voor vierwielaandrijving. Hij kan in 6,3 seconden naar de 100 km/u schieten. De vraag is waarom je dat zou willen als je zelf niet mag rijden. De topsnelheid is 180 km/u. Zo’n 665 kilometer actieradius moet haalbaar zijn én Volkswagen gaat hem echt produceren. Het blijft dus niet bij een concept. Hopelijk blijven de openzwaaiende deuren behouden.
De ID Vizzion is het vlaggenschip van het elektrische submerk. Volkswagen wil in 2020 meer dan 1 miljoen elektrische auto’s verkopen en de Vizzion moet voorop lopen. Volkswagen denkt dat de eerste volledig autonome auto (level 5) in 2025 mogelijk is. Dus voorlopig mogen we nog even zelf sturen.
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear



Abt bouwt jouw diesel-Transporter om naar elektrisch


Gecondoleerd: De Volkswagen Up is definitief dood, ook de normale versies


Volkswagen ID. Buzz komt als snelle GTX met 340+ pk en misschien als California-camper


Deze gepantserde VW Golf GTI heeft zelfs een kogelwerend glazen schuifdak


Helaas: De Volkswagen Up GTI is geschrapt en komt nooit meer terug


Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje


Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk


Volkswagen Motorsport is niet meer


Prijs Volkswagen ID.4 is bekend


Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree


Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3


Porsche Mission E: alles over de productieversie


Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler


De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève


Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul


Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt


Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’



Lamborghini gaat de komende zes jaar geen elektrische supercar maken




BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)



Na Tesla verlaagt ook Ford de prijzen, maar in Nederland zit het net even anders




Volkswagen gaat geen prijzenoorlog voeren met Tesla: ‘Vertrouwen op betrouwbaarheid’


Even schrikken: Tesla-rijder claimt dat het stuur spontaan loslaat op de snelweg


Herrezen uit de dood: Suzuki komt met een elektrische Jimny voor Europa!




BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)



Bedrijfswagens van BMW? Nee, een pick-up gaat er voorlopig niet komen


Duitse minister van milieu kritisch over E10-brandstof: ‘Planten horen niet in de benzinetank’


De Audi RS 6 e-tron is een grote jongen en komt in 2024


Audi presenteert de Activesphere: deels luxe crossover, deels pick-up


Deze Mercedes SLR McLaren Stirling Moss gaat zo goed als nieuw onder de hamer


Brengt een drone je straks McDonald’s in de file? Daar wordt aan gewerkt



Lamborghini gaat de komende zes jaar geen elektrische supercar maken




BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)



Na Tesla verlaagt ook Ford de prijzen, maar in Nederland zit het net even anders



Bedrijfswagens van BMW? Nee, een pick-up gaat er voorlopig niet komen




Ra heeft op 5 maart 2018 geschreven:
Laat ze er maar ook gelijk wat schermpjes in zetten. Heb je meer vermaak dan continue naar anderen te zwaaien.