In de Techrules Ren RS kun je tot jezelf komen

De Chinese fabrikant onthult de eerste foto’s van hun eenzitter met 1.287 pk

Techrules Ren RS (2018)
Techrules Ren RS (2018)
Techrules Ren RS (2018)
Techrules Ren RS (2018)
Techrules Ren RS (2018)
Techrules Ren RS (2018)

Een jaar geleden liet het Chinese Techrules een eenzits conceptcar zien, en ondertussen hebben ze ‘m om weten te toveren tot dit zwarte monster. De nieuwkomer heet Techrules Ren RS en is alleen legaal op het circuit. Al is het, als je naar z’n cijfers kijkt, niet erg eerlijk voor andere circuitbezoekers.

Extreem en nog extremer

Techrules biedt twee opties aan: vier of zes elektromotoren. De eerste versie produceert 870 pk en 1.560 Nm. Een aardig instappertje, maar de Ren RS met zes elektromotoren beschikt over 1.305 pk en een koppel van 2.340 Nm.

TopGear zou TopGear niet zijn als we niet vooral de focus zouden leggen op het meest krachtige exemplaar. Van z’n zes motoren zijn er twee voorin en vier achterin geplaatst. Je zou verwachten dat hij de 0-naar-100-sprint van de Tesla Roadster (2,1 seconden) makkelijk evenaart, maar dat doet hij niet. In 3,0 seconden tik je de 100 km/u aan, en vervolgens blijft hij doorgaan tot 330 km/u.

Wat als de batterij leeg is?

Geen nood. Net als de vorige auto van het merk is deze Techrules Ren RS uitgerust met de TREV-aandrijflijn (Turbine-Recharging Electric Vehicle). Hij maakt gebruik van een turbine die een generator aandrijft om vervolgens de batterij (28 kWh) snel op te laden. Wanneer die vol is, wordt de turbine ingezet voor de daadwerkelijke aandrijving van de auto.

Hoewel de monocoque van koolstofvezel is en hij een aluminium onderstel (met dubbele wishbones) heeft, komt het gewicht uit op maar liefst 1.854 kilo. Dat is ongeveer even zwaar als een Porsche Macan S. Om dit alles te kunnen stoppen, hebben de Chinezen koolstof-keramische remschijven gemonteerd (380 millimeter voor, 355 millimeter achter). De velgen meten 21 inch.

De Chief Technical Officer van Techrules, Matthew Jin, zegt dat het merk dankzij al bestaande onderdelen (onderstel en aandrijving) in staat was om deze auto te bouwen en te optimaliseren. ‘Onze TREV-technologie komt goed naar voren en kunnen we op de meeste efficiënte manier in deze Ren RS laten zien’, aldus Jin.

Ga je naar de Autosalon van Genève? De Techrules Ren RS vind je in hal 3 op stand 2051.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken