Jeep Gladiator is hier om wraak te nemen

Russell Crowe heeft naar verluidt al zijn goedkeuring uitgesproken over deze Jeep Gladiator

Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator wiel
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator interieur
Jeep Gladiator interieur
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator wiel
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator interieur
Jeep Gladiator interieur
Jeep Gladiator

Are you not entertained?! De Jeep pick-up truck is terug en hij draagt de naam ‘Gladiator’. Zeker gezien andere ontzagwekkende modelnamen van de FCA-group (Demon, Hellcat en Trackhawk), kunnen we niets anders dan deze naam onze goedkeuring geven.

Zij die gaan sterven, groeten u

De Jeep pick-up Gladiator is een beest, en niets anders. Het chassis is gebaseerd op dat van de Wrangler, maar de cabine van de Gladiator is bijna een meter langer dan die van de Wrangler. De laadbak meet anderhalve meter. De droom van iedere rechtgeaarde Texaan.

De Gladiator is in staat ladingen tot wel 725 kilo te dragen en heeft een gigantische sleepcapaciteit van 4.370 kilo. Dat is genoeg om bootjes te slepen, of bijvoorbeeld een oude Jeep Wagoneer – zoals je hierboven op de foto’s ziet.

Voor ieder wat wils

De Jeep Gladiator zal beschikbaar zijn met een 3,6-liter V6-benzinemotor of een 3,6-liter V6-diesel. Of je koopt gewoon een tractor. Verder kun je kiezen uit een achttrapsautomaat of een handbak met zes versnellingen. Prestaties zijn helaas nog niet bekend.

Er zijn twee verschillende vierwielaandrijvingssystemen te bestellen. Beiden zorgen voor full-time vierwielaandrijving en verdelen de grip dankzij torque vectoring. De Gladiator beschikt over voor- en achterasvergrendelingen, stabilisatoren die kunnen loskoppelen, 17-inch wielen en 33-inch offroad-banden.

De echte gladiatoren kunnen het dak, de voorruit en alle deuren strippen. Dan kun je extra spartaans van de natuur genieten. Alle extra ruimte kun je dan benutten om fietsen, kajaks of klimuitrusting te stouwen.

‘I will have my vengeance, in this life or the next’

De Gladiator is het product van de overweldigende vraag van de consument naar een enorme auto voor het slepen van ladingen. En volgens ons heeft Jeep, 30 jaar na de Jeep Comanche, met verve aan deze vraag voldaan. De Jeep Gladiator is een offroad-monster, waarmee je ongetwijfeld ongelooflijke dingen kunnen doen. Wij kunnen in ieder geval niet wachten om er mee te gaan rijden; de wraak van de Gladiator zal zoet zijn.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws