Het was lang en hard zoeken, maar we hebben iets positiefs te vertellen over de vernieuwde BMW 7-serie. Hoe langer we naar de enorme grille kijken, hoe mooier de oude BMW 7-serie (E38) wordt – en dat was al een ongelooflijke volumineuze schoonheid. Deze verkoper deed een poging om ‘m te verbeteren. Je kunt ‘m zelfs de BMW M7 noemen die het merk zelf nooit bouwde.

Als je zegt dat de luie 5,4-liter V12 uit de 750i de beste motor is voor de 7-serie, zullen we je geen ongelijk geven. Je moet tegelijkertijd toegeven dat jij enorm hebberig wordt van deze motorwissel. Zo’n drie jaar geleden legde de Amerikaanse eigenaar de V8 uit de BMW M5 uit 2001 onder de lange motorkap en hing er direct een ESS Supercharger op.

Over het vermogen van de 4,8-liter S62-motor na de supercharger wordt geen woord gerept. Zonder beademing produceert de V8 al 400 pk – dus 500 tot 600 pk is een veilige schatting. Het kan alleen maar positief meevallen. Schakelen doe je via een handgeschakelde zesbak. Voor de oplettende lezer: deze handigaard bouwde ook deze 5-serie met LS-V8.

Brembo-remmen zorgen dat de sloep binnen redelijke tijd tot stilstand komt, en nieuwe dempers en veren zouden de auto iets moeten geven dat lijkt op wegligging. Het exterieur is op een kleine schoonheidsfoutjes na in perfecte staat en het aangepaste caramel-kleurige interieur steek perfect af bij de Alpine Weiss-lak.

Bieden kan op Bring A Trailer en de veiling stopt op 14 februari – dat kan geen toeval heten. Tijd om te laten zien hoeveel je van je wederhelft houdt (of zij/hij van jou).

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)